Nad stworzeniem profesjonalnej strony internetowej zawsze pracuje sztab specjalistów. Jednym z jego członków jest oczywiście grafik, który odpowiada za opracowanie layoutu, czyli po prostu wyglądu strony www. Jego praca ma największy wpływ na ocenę witryny przez klienta, ponieważ osoby spoza branży raczej nie zwracają większej uwagi na funkcjonalność, skupiając się właśnie na prezencji strony. Dlatego projektując layout witryny trzeba stosować się do kilku złotych zasad, które omawiamy w naszym poradniku.
Grafik musi mieć jakąś wizję wyglądu strony internetowej klienta i umieć ją uzasadnić, a następnie jej bronić. Bardzo często zdarza się tak, że klient opiniując koncepcję witryny prosi, aby dodać jeszcze trochę „ozdobników”. Jeśli wiemy, że to zaburzy cały layout, to nie możemy ulegać tego typu prośbom, jednocześnie potrafiąc wyjaśnić klientowi, dlaczego jego pomysł nie jest dobry.
Mając koncepcję graficzną strony internetowej trzeba pozostać jej wiernym. Witryna ma wyglądać, jak skończony, dobrze przemyślany projekt, i to na każdym poziomie. Niezależnie od tego, czy użytkownik zacznie przeglądać stronę od ekranu głównego czy którejś zakładki, musi mieć poczucie, że została ona stworzona według planu i przez jednego wykonawcę.
Trendy w web designie zmieniają się tak szybko, że nigdy nie można zakładać, iż strona zostanie zaprojektowana raz na np. 5 lat. Obecnie silny akcent kładzie się na to, aby tworzyć przestrzeń do wprowadzania różnego rodzaju zmian w przyszłości – np. dodania formularza kontaktowego czy boksu z wybranymi opiniami klientów. Dzięki takiemu podejściu nie będzie konieczności przebudowywania całej strony. Wybieramy ewolucję zamiast rewolucji.
To słowo-klucz we współczesnym web designie. Studio graficzne przygotowujące layout witryny firmowej (czy jakiejkolwiek innej) musi pamiętać o zostawieniu przestrzeni pomiędzy poszczególnymi elementami ekranu. Nazywamy to wpuszczeniem odrobiny powietrza.
Dzięki temu użytkownik może dużo łatwiej skanować treść strony, jest ona czytelniejsze, można skutecznie wyodrębnić najważniejsze informacje bez dodawania niepożądanych elementów graficznych. Strona z przestrzeniami wydaje się przyjaźniejsza i pełni tak pożądaną funkcję informacyjną.
Jeśli klient musi długo szukać ważnych informacji na stronie, to taka witryna nadaje się tylko do przebudowania. Stawiamy na przejrzystość i maksymalne skrócenie procesu decyzyjnego (np. zakupu czy nawiązania kontaktu z firmą).
W tym celu wyodrębniamy elementy mające kluczowe znaczenie dla użytkownika, jak ceny, formularz kontaktowy, widok produktów, realizacje, opinie dotychczasowych klientów itd.
Zobacz jak projektowaliśmy własną witrynę.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.