Data wpisu: 02.03.2015

30 gniewnych ludzi – poznajcie nową Komisję Etyki Reklamy

Każdy ma swojego szefa, a niektórzy także nadzorcę. Ten drugi przypadek dotyczy twórców reklamy. Każda agencja marketingowa podejmująca działania na rzecz swoich klientów jest pod czujną obserwacją Komisji Etyki Reklamy. Kto ją tworzy? Od niedawna nieco zmieniony zespół. Poznajcie go.

Komisja Etyki Reklamy – czym się właściwie zajmuje?

Komisja Etyki Reklamy składa się z 30 przedstawicieli branży reklamowej, medialnej i samych reklamodawców. Wybrany zespół otrzymuje swoje kompetencje do oceniania rzetelności i etyczności reklam przez dwa lata. Przede wszystkim Komisja ma orzekać, czy dana reklama z różnych powodów nie narusza określonych norm etycznych, obyczajowych i przepisów prawa.

Komisja najczęściej zajmuje się przypadkami, w których doszło np. do obrażania uczuć religijnych, seksizmu lub podawania ewidentnie nieprawdziwych faktów. Najgłośniejsze sprawy dotyczą porównywania ofert operatorów telefonii komórkowej oraz używania kobiecego wizerunku do utrwalania stereotypów (kobieta-sprzątaczka lub kobieta-męska zabawka).

W 2014 roku Komisja miała wyjątkowo dużo pracy, bo zgłoszono do niej aż 4369 skarg. W zdecydowanej większości przypadków dotyczyły one reklamy znanych wafelków oraz jednego z operatorów telefonicznych reklamujących się wizerunkiem Lenina.

Kim są członkowie Komisji Etyki Reklamy?

Komisję tworzy po dziesięcioro przedstawicieli firm reklamowych, mediów i reklamodawców. W nowej kadencji w radzie zasiądą głównie jej dotychczasowi członkowie. Obecność w składzie KER osób powiązanych z branżą ma gwarantować obiektywizm i fachowe spojrzenie na sprawy zgłaszane pod jej obrady.

Komisję Etyki Reklamy przez dwa najbliższe lata będą tworzyć:

Agencje reklamowe:

1. Magdalena Czaja
2. Olgierd Cygan
3. Andrzej Garapich
4. Marcin Godlewski
5. Igor Kaleński
6. Marta Macke
7. Zofia Sanejko
8. Jarosław Sobolewski
9. Wojciech Tomczak
10.Teresa Wierzbowska

Media:
1. Małgorzata Augustyniak
2. Mikołaj Janicki
3. Krystyna Jarosz
4. Rafał Karski
5. Wojciech Kowalczyk
6. Krzysztof Mydłowski
7. Bohdan Pawłowicz
8. Wojciech Piwocki
9. Witold Trzciński
10. Marcin Wiśniewski

Reklamodawcy:
1. Olesia Frączek
2. Patrycja Giurko
3. Marcin Kozłowski
4. Barbara Król
5. Joanna Łodygowska
6. Małgorzata Ołdak
7. Beata Ptaszyńska-Jedynak
8. Małgorzata Rokita
9. Magdalena Toczyska
10. Paweł Wiśniewski

Arbitrem referentem Komisji jest Joanna Kluczewska-Strojny.

Jeśli więc macie jakiekolwiek uwagi do jakości przekazów reklamowych pojawiających się w polskich mediach i Internecie, zgłaszajcie je właśnie do Komisji Etyki Reklamy. Mamy nadzieję, że nasze realizacje nigdy nie trafią pod obrady tego gremium.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry