Google wprowadziło system automatycznych reklam do swojego programu, przedstawiamy nasze wnioski:
1. Reklamy są umieszczane losowo w różnych miejscach strony i nie zawsze to wygląda dobrze (czasem zaburza to mocno wygląd strony)
2. Konwersja jest lepsza niż z umieszczonych własnych reklam (ale reklam automatycznych było o WIELE więcej)
3. Automatyczne reklamy Google AdSense spowalniają ładowanie strony nawet o ponad 50%
Test przeprowadzono na: bizneo.pl, dane z Google PageSpeed Insights:
Strona jest wolniejsza w testach z reklamami Google o ponad 50% na komórki, natomiast w przypadku PC nie ma zbytniej odczuwalnej różnicy.
Podsumowując: system reklamowy Google spowalnia ok 50% ładowanie strony, a inny system Google (PageSpeed Insights) - mówi, że to bardzo źle i trzeba usprawnić stronę** (czyli usunąć reklamy Google) ;)
*Średnia z 30 testów.
** Szybkość ładowania strony ma wpływ na wynik w wyszukiwarce Google.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.