Automatyczne reklamy Google AdSense – wstępne testy i wnioski

Data wpisu: 16.01.2020

Google wprowadziło system automatycznych reklam do swojego programu, przedstawiamy nasze wnioski:

1. Reklamy są umieszczane losowo w różnych miejscach strony i nie zawsze to wygląda dobrze (czasem zaburza to mocno wygląd strony)

2. Konwersja jest lepsza niż z umieszczonych własnych reklam (ale reklam automatycznych było o WIELE więcej)

3. Automatyczne reklamy Google AdSense spowalniają ładowanie strony nawet o ponad 50%
Test przeprowadzono na: bizneo.pl, dane z Google PageSpeed Insights

  • strona główna 
    • KOMÓRKI: z włączonymi reklamami: 37-57*, bez reklam (wyłączone): 96-99
    • PC: z włączonymi reklamami: 93-95, bez reklam (wyłączone): 96-99
  • podstrona z artykułem:
    • KOMÓRKI: z włączonymi reklamami: 39-65*, bez reklam (wyłączone): 96-99
    • PC: z włączonymi reklamami: 93-95, bez reklam (wyłączone): 94-97

Strona jest wolniejsza w testach z reklamami Google o ponad 50% na komórki, natomiast w przypadku PC nie ma zbytniej odczuwalnej różnicy.

Podsumowując: system reklamowy Google spowalnia ok 50% ładowanie strony, a inny system Google (PageSpeed Insights) - mówi, że to bardzo źle i trzeba usprawnić stronę** (czyli usunąć reklamy Google) ;)


 


*Średnia z 30 testów.
** Szybkość ładowania strony ma wpływ na wynik w wyszukiwarce Google.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski