Data wpisu: 18.06.2018

Bierz z nas przykład! Oto sposoby reklamy, które Agencja Interaktywna Soluma wybrała dla siebie

Nasz project manager był niedawno na spotkaniu z klientem, który zadał mu bardzo interesujące pytanie: czy Agencja Interaktywna Soluma się reklamuje? Cel pytania był prosty: klient chciał się upewnić, że nie ma do czynienia z szewcem, który sam chodzi bez butów, a innych namawia na nowiutkie sztyblety. Tak, nasza agencja oczywiście się reklamuje, choć wolimy mówić o prowadzeniu działań marketingowych. Które narzędzia wybraliśmy? To może być dla Ciebie cenna wskazówka!

Content marketing

To podstawowa, najważniejsza strategia promocyjna, z jakiej korzysta nasza agencja. Inwestujemy w content marketing od lat i nie mamy zamiaru przestać, ponieważ przynosi on wymierne korzyści. Najbardziej zależy nam na budowaniu marki branżowych ekspertów, w czym pomaga nam chociażby intensywne blogowanie – na tym polu jesteśmy jedną z najbardziej aktywnych agencji interaktywnych działających w naszym kraju. Do tej pory opublikowaliśmy kilka tysięcy (!) poradników i wciąż mamy pomysły na kolejne.

W działaniach content marketingowych skupiliśmy się na prowadzeniu bloga firmowego, uruchomiliśmy także portal o reklamie. Statystyki Google Analytics pokazują, że wartościowy kontent przyciąga średnio kilkanaście tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie. Każdy z nich może być naszym potencjalnym klientem. Czy zatem wciąż uważasz, że content marketing nie działa?

Działania PR

Tym obszarem zajęliśmy się stosunkowo niedawno i jesteśmy dopiero na początku drogi. Dlaczego w ogóle się na to zdecydowaliśmy? Ponieważ – nie będziemy tego ukrywać – mamy problem z nieuczciwą konkurencją. Aby zrozumieć, o co chodzi, przeczytaj nasz artykuł o hejcie na Solumę.

Działania PR mają nam pomóc w walce z firmami i klientami szkalującymi wizerunek naszej agencji. Chodzi o ochronę marki, co ma dla nas kluczowe znaczenie. W ramach „pijaru” będziemy m.in. publikować eksperckie treści na portalach branżowych czy tworzyć raporty branżowe.

Social media

Na pewno nie jesteśmy super aktywni w mediach społecznościowych, co jednak wynika z długiej analizy rzeczywistej skuteczności tej strategii. Klientów pozyskujemy głównie poprzez system poleceń oraz dzięki content marketingowi. Social media mają znacznie mniejszy wpływ na popularyzację naszej marki, co jednak nie oznacza, że kompletnie je bagatelizujemy.

Jesteśmy na Facebooku, Googl+ i Twitterze, gdzie zamieszczamy linki do naszych artykułów. Media społecznościowe służą nam także do komunikowania się z klientami, co dla niektórych osób jest po prostu znacznie wygodniejsze.

Od dawna nie inwestujemy natomiast w reklamy display, ponieważ nie przynosiły one oczekiwanych efektów. Postawiliśmy na budowanie marki. Przede wszystkim dbamy więc o wizerunek, profesjonalną identyfikację wizualną oraz o ekspercką komunikację z użytkownikami sieci. Te działania są po prostu skuteczne, dlatego z pełnym przekonaniem proponujemy je także naszym klientom.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry