Data wpisu: 14.09.2020

Chcesz reklamować się w Google? Potwierdź swoją tożsamość!

Bardzo duże zmiany czekają reklamodawców korzystających z sieci Google. Amerykański gigant zapowiedział wprowadzenie zupełnie nowych zasad publikowania treści marketingowych, które śmiało można określi, jako rewolucję. Nowa polityka reklamowa Google kładzie mocny akcent na kwestię weryfikowania tożsamości reklamodawcy. Więcej o tym przeczytasz w naszym wpisie.

Nowe zasady dla wszystkich

Google na swoim blogu zapowiedziało, że wprowadzi system wymagający zweryfikowania konta reklamodawcy chcącego publikować treści reklamowe w sieci giganta. W tym celu każdy podmiot będzie zobowiązany do okazania dokumentu tożsamości lub dokumentów założycielskich. Dodatkowo konieczne będzie wskazanie kraju rezydencji.

Zmiany te w pierwszej kolejności obejmą nowych reklamodawców, którzy jeszcze nie korzystali z sieci reklamowej Google. Już na etapie zakładania konta w systemie Google Ads trzeba będzie okazać wspomniane dokumenty – bez tego nie da się uruchomić konta i tym samym rozpocząć emisji reklam. Jeśli natomiast chodzi o aktywnych już użytkowników sieci reklamowej Google, to gigant wymusi na nich zweryfikowanie swoich kont w ciągu 30 dni od otrzymania stosownego komunikatu.

Ukłon w stronę odbiorców reklam

Z wyjaśnień Google wynika, że podstawowym celem wprowadzenia tych regulacji jest chęć zapewnienia konsumentom możliwości dokładnego zweryfikowania nadawcy reklamy. Po wyświetleniu się komunikatu marketingowego użytkownik będzie mógł kliknąć w przycisk „Dlaczego ta reklama” i otrzyma informację na temat źródła pochodzenia tej treści – np. pełną nazwę i lokalizację firmy, która wyemitowała reklamę.

W założeniu ma to zwiększyć poziom bezpieczeństwa użytkowników, minimalizując ryzyko klikania w niebezpieczne czy niedopasowane do preferencji reklamy. Google traktuje to również w kategorii nowego narzędzia do walki z reklamami łamiącymi politykę giganta – np. szerzącymi nienawiść czy promującymi zakazane produkty i usługi.

Google podało również, że pierwszym krajem, w którym ruszy weryfikacja tożsamości reklamodawców, będą Stany Zjednoczone, gdzie nastąpi to już w lipcu tego roku. W Europie zmiany zostaną wprowadzone pod koniec roku.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry