Data wpisu: 29.08.2016

Czat na stronie internetowej – czy naprawdę warto go mieć? 5 argumentów za

Firmy szukają coraz skuteczniejszych narzędzi do szybkiego kontaktowania się z klientami. Jak powszechnie wiadomo największa szansa na sukces sprzedażowy jest wtedy, gdy to sam klient zainicjuje kontakt. Problem w tym, że zachowania klientów wciąż się zmieniają. Wpływ na to ma oczywiście głównie Internet, który zredukował wspomniany kontakt do kilku kliknięć myszką i wysłania zapytania przez formularz. Spora grupa klientów zaczyna jednak unikać nawet takiej aktywności, chcąc sprowadzić kontakt z firmą do błyskawicznej wymiany kilku zdań. W takiej sytuacji świetnie sprawdzają się coraz popularniejsze czaty w postaci okienek wyskakujących z dołu strony internetowej. Czy taki czat może skutecznie przyciągać klientów i zwiększyć szansę na sprzedaż? Oto 5 argumentów potwierdzających tę teorię.

  1. Korzyści wizerunkowe – czat na stronie internetowej jest bardzo skutecznym narzędziem wizerunkowym. Klient otrzymuje komunikat, że firma ma dział obsługi (nawet jeśli nie jest to prawdą), przez co jawi mu się ona jako profesjonalna. To budzi zaufanie.
  2. Dotarcie do specyficznych klientów – są klienci, którzy cenią sobie kontakt osobisty. Są tacy, którzy lubią porozmawiać przez telefon. Są jednak i tacy, dla których jakakolwiek forma kontaktu jest udręką i stratą czasu. Oni zawsze wybiorą czat, bo jest to najszybszy sposób na uzyskanie niezbędnych dla nich informacji.
  3. Oszczędność czasu dla firmy – jeśli klient ma specyficzne oczekiwania (np. może zapłacić za produkt konkretną kwotę), to taką kwestię można ustalić podczas krótkiej rozmowy za pośrednictwem czatu. Firma nie traci więc czasu na żmudne przygotowanie oferty, która i tak nie zostanie zaakceptowana.
  4. Wsparcie dla klientów – czat służy nie tylko do celów sprzedażowych. W wielu przypadkach może się też przydać do obsługi serwisowej czy wsparcia posprzedażowego. Jeśli firma działa np. w branży informatycznej i sprzedała oprogramowanie, którego klient nie potrafi uruchomić, wówczas czat będzie bardzo pomocnym narzędziem do poprowadzenia klienta za rękę.
  5. Bezpośrednia obsługa działa na korzyść sprzedawcy – czat internetowy powinien być naturalnym elementem e-sklepu. Dzięki niemu klient otrzymuje pomoc w czasie rzeczywistym, co jest bardzo cennym składnikiem oferty. W ten sposób sklep online eliminuje klasyczny problem podnoszony przez wielu klientów decydujących się na robienie zakupów w sklepach stacjonarnych, a mianowicie utrudniony kontakt ze sprzedawcą. Warto pamiętać, że w szybkich czasach dla coraz większej grupy klientów napisanie zwykłego maila staje się zbyt dużym wysiłkiem.

Czat na stronie internetowej to bardzo ciekawe rozwiązanie, które może zwiększyć atrakcyjność witryny i zachęcić klientów do nawiązania kontaktu z firmą. Nie należy go jednak traktować jako ładnie wyglądającego gadżetu.

Czat musi być stale obsługiwany, aby nie doprowadzić do sytuacji, w której klient nie uzyskuje błyskawicznej odpowiedzi na zadane pytanie. Jeśli nie mamy środków na taką obsługą, lepiej jest pozostać przy bardziej klasycznych narzędziach.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry