Data wpisu: 11.01.2023

E-mail potwierdzający dokonanie zakupu w sklepie internetowym. Jak go stworzyć?

Choć e-mail marketing uchodzi za mało skuteczną formę komunikacji marki z klientem, to tej teorii przeczą statystyki. Okazuje się, że na przykład maile potwierdzające dokonanie zakupu w sklepie internetowym mają aż 65-procentową otwieralność. To znakomity wynik, który nie dziwi – w końcu większość z nas chce się upewnić, że dokonała dobrego wyboru i prawidłowo złożyła zamówienie. E-mail potwierdzający dokonanie zakupu może być świetnym sposobem na skupienie uwagi klienta na marce sklepu. Podpowiadamy, jak go stworzyć, zwracając uwagę na kilka kluczowych elementów.

Mobile friendly

Na początek należy zwrócić uwagę na to, czy szablon maila jest dopasowany do poprawnego wyświetlania się na małym ekranie urządzenia mobilnego (oraz w poularnych programach do odbioru poczty). Większość klientów odczyta tę wiadomość na telefonie, dlatego trzeba się upewnić, że mail będzie czytelny, że zmieści się na jednym ekranie bez konieczności zmniejszania obrazu itd.

Ważne informacje na pierwszym planie

Mail potwierdzający dokonanie zakupu w sklepie internetowym powinien być krótki i treściwy. Rezygnujemy z długich zdań, skupiając się na krótkich komunikatach. Wypada podziękować klientowi za złożenie zamówienia, podać szczegóły dotyczące zakupu (produkt, cena, wybrany sposób dostawy) oraz koniecznie zawrzeć w mailu informacje potrzebne klientowi w razie chęci odstąpienia od umowy, zmiany zamówienia etc. Warto wytłuścić numer oraz adres e-mail do biura obsługi klienta.

Nakreślenie dalszej ścieżki

W mailu można, a wręcz warto dokładnie opisać kolejne kroki procesu zakupowego – to daje poczucie bezpieczeństwa oraz pozwala zminimalizować ryzyko, że niecierpliwy klient będzie bombardować sklep pytaniami o termin dostarczenia produktu.

Link do śledzenia przesyłki

W mailu potwierdzającym warto umieścić button z ukrytym linkiem do śledzenia przesyłki. Jest to pożądany element wiadomości, który także pozwoli zmniejszyć prawdopodobieństwo, że klienci będą wydzwaniać i wypisywać maile z pytaniem o to, gdzie znajduje się ich przesyłka.

Cross marketing

Warto wykorzystać fakt, iż większość klientów otwiera maile potwierdzające ze sklepu, i przedstawić inne produkty w ofercie – szczególnie te, które z jakiegoś powodu mogą zainteresować klienta (są powiązane tematycznie z pierwotnym zakupem) lub po prostu należą do tych najlepiej się sprzedających, są aktualnie w atrakcyjnej promocji etc. Mówimy wówczas o cross marketingu, który może być bardzo efektywny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry