Wszyscy korzystamy z emoji – jedni mniej, inni bardziej aktywnie. Ikonki wyrażające emocje stały się niezbędnym elementem każdej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, dlatego stale pojawiają się nowe, kreatywniejsze, precyzyjniejsze, umożliwiające markom skuteczniejsze przyciąganie uwagi użytkowników. Google poszło jednak „po bandzie” i w najnowszej aktualizacji swoich usług zaproponuje emoji przedstawiające… mężczyznę w ciąży.
Google poinformowało, że już jesienią na Androidzie pojawią się odświeżone emoji – redesign objął blisko 1000 takich ikonek. Niektóre zmiany są symboliczne, inne natomiast wręcz fundamentalne. Przykładowo: emoji przedstawiające ciasto nie będzie już przypominać dyniowej tarty, ale będzie uniwersalne, aby nie kojarzyć się wyłącznie z amerykańską tradycją cukierniczą. Inne ikonki mają być czytelniejsze na małych ekranach oraz lepiej dopasowane do wyświetlania w trybie ciemnego interfejsu.
Najwięcej kontrowersji wzbudza natomiast zapowiedź dodania zupełnie nowej ikonki, która będzie przedstawiać mężczyznę w ciąży – w wariancie z wąsami i bez wąsów. Można się oczywiście domyślić, że Google w ten sposób akcentuje swoje zaangażowanie w walkę o prawa mniejszości seksualnych. Bardzo nas natomiast ciekawi, w jakim kontekście ma być używane to emoji i które marki jako pierwsze zaczną je wykorzystywać w swoich kampaniach (bo że tak będzie, to jest w zasadzie pewne).
Nowe i odświeżone emoji pojawią się nie tylko na Androidzie, ale też w innych usługach Google, jak Gmail, Chrome OS, Google Chat czy YouTube Live Chat.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.