Agencja Interaktywna Soluma ma bardzo szeroki wachlarz usług. Możesz u nas zamówić stronę internetową, teksty, grafiki, ale też skorzystać z naszego doradztwa. Staramy się tworzyć oferty możliwie szczegółowo, jednak często zdarza się, że klient ma specyficzne wymagania, których realizacja wymaga znacznego wykroczenia poza – nazwijmy to ogólnie – schemat. Wówczas proponujemy rozliczenie za godziny pracy. Klienci czasami dziwią się słysząc, że naliczamy opłatę za każdą rozpoczętą godzinę. Ten krótki artykuł wyjaśni konkretne powody takiego rozwiązania.
Każdy, kto kiedykolwiek zatrudniał nianię do dziecka, doskonale wie, że w tej branży powszechnie obowiązuje model rozliczenia godzinowego. Opiekunka bierze pieniądze za każdą godzinę opieki nad maluchem. Jeśli rodzice zadeklarują, że wrócą do domu np. o 15, a niania ma się zająć dzieckiem od 7 rano, to łatwo policzyć, że jej dniówka wyniesie 8 godzin.
Co się stanie w momencie, gdy rodzice się spóźnią i zjawią się w domu dopiero o 15.15? Dla obu stron powinno być oczywiste, że opiekunka otrzyma zapłatę także za rozpoczętą kolejną godzinę. Jest to zupełnie logiczne: przecież niania nie zostawiła dziecka samopas punkt 15, bo tak umówiła się z pracodawcami. Ponieważ rozpoczęła się kolejna godzina jej pracy, należy się jej za to zapłata. Proste.
Jeśli przykład z nianią do Ciebie nie trafia, to podamy inną sytuację, która świetnie obrazuje powody naliczania każdej rozpoczętej godziny trwania usługi. Pomyśl o parkingu strzeżonym. Każdy taki obiekt stosuje się do zasady, zgodnie z którą kierowcy muszą uiścić opłatę za rozpoczęte godziny parkowania.
Jeśli wjedziesz na parking o 9 rano, a wyjedziesz z niego o 11.20, to zapłacisz nie za dwie, ale za trzy godziny. Jest to powszechnie akceptowane i mało kto się przeciwko temu buntuje. Zwłaszcza, że kierowca jest informowany o takiej zasadzie jeszcze przed skorzystaniem z usługi.
Podobne przykłady można mnożyć. Identycznie sprawa wygląda w branży kreatywnej. Chcąc zamówić usługę z rozliczeniem godzinowym, po prostu musisz się liczyć z tym, że zapłacisz za każdą rozpoczętą godzinę pracy.
Nasza agencja specjalizuje się m.in. w produkcji stron internetowych. Załóżmy, że klient Jan Kowalski zamawia stronę według cennika, jednak w pewnym momencie stwierdza, że chciałby wprowadzić dodatkową funkcjonalność. Proponujemy wówczas rozliczenie godzinowe, na co klient przystaje.
Jan Kowalski w poniedziałek przysyła nam wytyczne. Wprowadzenie zmiany zajmuje programiście 25 minut. Liczymy więc godzinę pracy. Jednak w środę klient stwierdza, że chciałby coś jeszcze innego – programista znów poświęca na to 25 minut. Według klienta należy tutaj zastosować opłatę łączną tylko za 1 godzinę pracy, co jest oczywiście niemożliwe. Z prostej przyczyny. Jan Kowalski nie wziął pod uwagę, że 25 minut „czystej” pracy programisty wiąże się z ponownym przeanalizowaniem projektu, uruchomieniem, przejrzeniem briefu i całą logistyką. Właśnie dlatego naliczamy opłatę za kolejną godzinę.
Wyobraźmy sobie murarza, którego wynajmujemy do budowy domu. Chcemy jednak, aby murarz codziennie murował tylko przez 20 minut. W efekcie nie byłby w stanie zarobić na utrzymanie, bo gros jego wynagrodzenia pochłonęłyby koszty dojazdów.
Czyli: z punktu widzenia interesu klienta lepiej jest bardzo dokładnie przemyśleć, co się chce zamówić i precyzyjnie opisać swoje oczekiwania. Wówczas będziemy w stanie skrócić czas realizacji do minimum, a to oznacza niższy koszt.
Zwróć uwagę na jeszcze jedną bardzo istotną kwestię. Nie zawsze jest możliwe dokładne przewidzenie czasu, jaki trzeba poświęcić na wykonanie projektu. Nie można dopuszczać do sytuacji, w której agencja pod koniec znacznie przyspiesza z realizacją, bo już zbliża się deadline ustalony z klientem. To mogłoby znacząco rzutować na jakość, a tego przecież nikt nie chce.
Ponadto pamiętaj, że jeśli realizacja Twojego zlecenia przedłuża się na kolejną godzinę, to oznacza to, iż pracownik agencji nie może w tym czasie obsłużyć żadnego innego klienta. W 100% poświęca się Twojemu projektowi. Usługa cały czas trwa i nie ma tutaj znaczenia, czy mówimy o dodatkowych 5, 15, czy 55 minutach.
Podsumowując: jeśli decydujesz się zamówić usługę z rozliczeniem godzinowym, to miej świadomość, że opłata zostanie naliczona za każdą rozpoczętą godzinę. Jest to powszechnie praktykowane w biznesie i nie ma żadnego powodu, aby w naszej branży było inaczej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.