Data wpisu: 20.06.2016

Produkcja filmu promocyjnego dla firmy krok po kroku

Film promocyjny może być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, o ile oczywiście zostanie profesjonalnie nagrany, zmontowany i... odpowiednio rozdystrybuowany. Jeśli planujesz zlecenie produkcji filmu, to najpierw bardzo dokładnie przemyśl jego koncepcję. Oto wszystkie etapy, jakie dzielą Cię od stworzenia firmowego wideo.

  1. Przygotowanie scenariusza – jeśli wiesz, co chcesz pokazać na filmie, to możesz napisać scenariusz samodzielnie. Generalnie jednak lepszym pomysłem będzie zlecenie tego firmie, która ostatecznie wyprodukuje wideo. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu unikasz żmudnego przerzucania się mailami z poprawkami i tłumaczenia różnych kwestii. Spisz więc w punktach to, czego oczekujesz, a resztą niech zajmą się fachowcy.
  2. Wybór techniki nagrania – musisz wiedzieć, jaką formę obrazu wybierasz. W filmie mają „zagrać” ludzie (pracownicy firmy, Ty) czy może stawiasz na prezentację animowaną? Pewną opcją jest także postawienie na slajdy. Na pewno będzie to rozwiązanie najtańsze, ale też najmniej efektowne. Od wyboru techniki nagrania zależy koszt produkcji. Rada: Pomyśl o wykorzystaniu drona. Ujęcia z góry są niesamowicie efektowne i robią wrażenie na widzach.
  3. Wybranie planu zdjęciowego – jeśli zdecydowałeś się na klasyczny film z udziałem ludzi, to kolejnym etapem jest podjęcie decyzji, gdzie znajdzie się plan zdjęciowy. Naturalnym wyborem wydaje się być nakręcenie filmu na terenie firmy, choć nie zawsze ma to sens. Jeśli np. prowadzisz firmę doradczą, to dobrym pomysłem będzie umiejscowienie planu filmowego np. w sali konferencyjnej lub w efektownym miejscu miasta, w którym działasz. Ważne, aby tło zawsze miało uzasadnienie dla kwestii, które podejmujesz w filmie, np. Za moimi plecami jest Wawel, bo nasza firma buduje relacje na najwyższym poziomie biznesowym.
  4. Montaż i udźwiękowienie – najbardziej czasochłonna część produkcji filmu. Na tym etapie studio musi dograć kwestie lektora, podciągnąć kontrast i zastosować masę innych trików, które przełożą się na uzyskanie najwyższego efektu. Następuje także wybór najlepszych scen, bo z pewnością nie wszystkie nagrane ujęcia zmieszczą się w krótkim filmie promocyjnym (nie może on być zbyt długi, inaczej nikogo nie zainteresuje – z danych YouTube wynika, że najchętniej odtwarzane są filmy o długości do 3 minut).
  5. Dystrybucja – ten etap jest równie ważny jak sama produkcja. Film musi przecież trafić do odbiorców. Owszem, możesz go wykorzystywać podczas targów czy innych imprez branżowych, ale to nie wystarczy do zwiększenia zasięgu promocyjnego. Naturalnym polem dystrybucji wideo jest Internet. Im lepsza jakość filmu, im ciekawszy scenariusz, tym większa szansa, że klip zacznie być udostępniany przez zupełnie przypadkowe osoby. To bardzo pożądany efekt (dlatego ciekawym pomysłem może być rezygnacja z klasycznego wideo korporacyjnego na rzecz np. filmu viralowego).

Pewnie już domyślasz się, że produkcja filmu promocyjnego dla firmy nie będzie tanią zabawą. Pogódź się z tym i nie szukaj na siłę oszczędności – najgorsze bowiem, co możesz zrobić, to przygotowanie fatalnego jakościowo, nieprzemyślanego wideo, które zamiast stać się narzędziem promocji, stanie się obiektem drwin Internautów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry