Data wpisu: 03.02.2021

Profile marek na Facebooku bez przycisku „Lubię to”?

Ta zapowiedź może być dość szokująca dla marek posiadających własne profile na Facebooku. Portal właśnie poinformował, że rusza z testami nowej funkcjonalności. Ma ona polegać na usunięciu z profili firmowych oraz profili artystów przycisku „Lubię to”, a także licznika polubień. Skąd ten pomysł? Jakie mogą być jego konsekwencje?

Akcent na większe zaangażowanie

W oficjalnym komunikacie Facebook informuje, że pomysł usunięcia przycisku „Lubię to” oraz licznika polubień z profili marek wynika z potrzeby zwiększenia zaangażowania po stronie użytkowników. Chodzi o to, że – zdaniem Facebooka – polubienia nie mówią zbyt wiele o jakości profilu, a ich duża liczba może wręcz demotywować marki i powodować, że te nie będą się już tak przykładać do publikowania angażujących, wartościowych treści.

Warto od razu zaznaczyć, że Facebook nie planuje usunąć licznika obserwatorów profilu. Oznacza to, że nadal będziemy mogli zobaczyć, ile osób śledzi markę na tym portalu. Docelowo nie dowiemy się natomiast, ile lajków zebrał dany profil.

Facebook argumentuje, że to właśnie liczba obserwujących świadczy o jakości profilu marki i publikowanych na nim treści. Klasyczne polubienia często są klikane odruchowo, bezrefleksyjnie, dlatego nie mogą być miernikiem rzeczywistej popularności marki na Facebooku.

Zwyczajowo też licznik obserwujących rośnie wolniej niż licznik polubień, co może niejako wprowadzać marki w błąd i skłaniać je do osiadania na laurach. Po usunięciu „Lubię to” marki będą musiały się jeszcze mocniej angażować w prowadzenie profili, by przyciągnąć więcej użytkowników.

Na razie Facebook zamierza objąć testami wybrane profile marek i artystów. Docelowo jednak ich liczba będzie zwiększana na przestrzeni kolejnych miesięcy. Po zakończeniu testów zapadnie decyzja, czy rzeczywiście przycisk „Lubię to” przestanie być dostępny dla osób odwiedzających profile komercyjne i artystyczne.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry