Data wpisu: 24.01.2018

Pytania i odpowiedzi – nowa funkcja w usłudze Google Moja Firma

Google Moja Firma to bardzo ciekawe narzędzie dla firm, którym zależy na dobrej widoczności w wyszukiwarce, szczególnie na zapytania lokalne. Dbając o schludny wygląd wizytówki, uzupełniając zdjęcia i podając jak najwięcej przydatnych informacji o swoim biznesie, można znacznie zwiększyć zainteresowanie usługami i produktami. Od niedawna w usłudze Google Moja Firma dostępna jest kolejna funkcja: Pytania i Odpowiedzi. Na czym to polega? Jak możesz wykorzystać tę opcję do uzyskania przewagi nad konkurencją?

Sposób na interakcję z klientami

Do tej pory klienci firm mieli możliwość wystawiania opinii, czyli opisywać swoje doświadczenia z usługodawcami czy sprzedawcami. Google rozszerzyło tę opcję i udostępniło panel, za pomocą którego każdy klient może zadać firmie jakieś pytanie. Na przykład: ile kosztuje wykonanie usługi, czy dostawa jest realizowana pod wskazany adres, czy firma pracuje w okresie świątecznym itd.

Założenie jest takie, aby interakcja między firmą a klientem, następowała za pośrednictwem sekcji Pytania i Odpowiedzi. Ma to zwiększyć atrakcyjność wizytówek w usłudze GMF i stać się kolejnym elementem wizerunkowym firmy. Wiadomo przecież, że im więcej pytań kierowanych jest do przedsiębiorcy, tym większa jest jego popularność, a to może być wyznacznikiem dla kolejnych klientów.

Tym samym usługa GMF wzbogaciła się o narzędzie, które spokojnie możemy zaliczyć do miana biznesowego medium społecznościowego. Firmy mogą to wykorzystywać w celu zwiększenia zaufania klientów czy szerszego opisania swojej oferty.

Zagrożenia

Podstawowe zagrożenie wynika z prostej zasady: firma nie ma żadnego wpływu na treść zapytań. Google nie określa, jak użytkownicy mogą wykorzystywać panel Pytania i Odpowiedzi, co w praktyce sprowadza się do tego, że mogą tam być publikowane także opinie, w tym niepochlebne.

Jest oczywiście kilka ograniczeń. Użytkownikom nie wolno spamować, reklamować innych usług, linkować, przeklinać czy udostępniać danych poufnych. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby publikować negatywne opinie, co z pewnością będzie wykorzystywać nieuczciwa konkurencja.

Przedsiębiorcy, który ma swoją wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, pozostaje więc tylko stałe obserwowanie dyskusji i szybkie odpowiadanie na pytania. W ten sposób firma może zbudować wiarygodny wizerunek, wykazać się troską o zadowolenie klienta, a także zareagować w sytuacji kryzysowej, czyli gdy pojawi się jakaś bardzo negatywna opinia.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry