Żyjemy w czasach szybkiej, wręcz błyskawicznej informacji. Doskonale widać to w postawach klientów, którzy notorycznie mylą naszą agencję interaktywną z punktem wróżbiarskim. Zadają pytania, na które nie da się odpowiedzieć ze 100% pewnością, a już na pewno nie od razu. W tym artykule wymienimy tego typu pytania i wytłumaczymy, dlaczego mamy prawo nie znać na nie odpowiedzi.
Naszym zadaniem jest zastosować takie rozwiązania, które będą idealnie dopasowane do oczekiwań grupy docelowej firmy. Elementem tworzenia strony internetowej jest analiza potrzeb idealnego klienta. Nie daje to jednak 100% pewności, że ostateczny projekt okaże się kurą znoszącą złote jaja i od razu zwiększy sprzedaż firmy o kilkaset procent.
Należy również odróżnić „podobanie się” od „skuteczności”, bo to często dwie zupełnie inne kwestie. Strona nie musi się wcale podobać. Ważne, aby dobrze prezentowała ofertę i zachęcała do nawiązania kontaktu. Dlatego największy nacisk kładzie się na UX strony, do którego należy dopasować grafikę – nigdy na odwrót.
Nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie. Jeśli twierdzi inaczej, to jest naciągaczem. Nawet samo Google nie mogłoby zagwarantować, że dana strona w jakimś określonym czasie znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania. Wpływa na to tak wiele zmiennych, że złożenie podobnej deklaracji jest po prostu nieodpowiedzialne.
Pamiętajmy też, że od wysokiej pozycji strony na konkretne frazy kluczowe ważniejsze jest to, czy strona jest łatwo odnajdowana przez przedstawicieli grupy docelowej, bo to oni przecież skorzystają z oferty firmy.
Jest to bardzo trudne pytanie, na które także nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Logo bez wątpienia jest bardzo ważnym elementem wizerunkowym i fundamentem marki. Jednak to, czy dzięki konkretnemu projektowi firma wedrze się w świadomość klientów, jest niewiadomą. Nawet szczegółowe, długotrwałe badania rynkowe nie dadzą tutaj 100% pewności.
Jedno, o czym możemy zapewnić, to fakt, że bez profesjonalnego projektu logotypu firma nie osiągnie rynkowego sukcesu i nie zbuduje rozpoznawalnej marki.
Na 99% nie, ale zawsze pozostaje ten 1% niepewności. Codziennie powstają nowe metody hakowania, do sieci trafiają setki wirusów i innych złośliwych programów, dlatego zadeklarowanie, że strona na pewno nie zostanie zaatakowana przez cyberprzestępców byłoby głupotą. Możemy zdradzić, że w naszej karierze takich przypadków było kilkanaście. Za każdym razem udało się usunąć skutki działań hakerskich w ciągu maksymalnie 48 godzin.
Obecnie nie można tego precyzyjnie ocenić. W Internecie trwa zażarta walka o pozycje i rozpoznawalność, firmy dysponują coraz większymi budżetami, dlatego nie da się rzetelnie powiedzieć klientowi: „Za miesiąc zwiększy Pan sprzedaż o 37%”. Działania reklamowe podejmowane w sieci mają też to do siebie, że na ich efekty trzeba czasami naprawdę długo poczekać. Z drugiej strony – są one dość trwałe. Przykładem jest tutaj chociażby content marketing.
Szybkie udzielanie odpowiedzi na te pytania jest domeną agencji, które kompletnie nie dbają o dobre relacje z klientami i liczy się dla nich tylko pozyskanie zlecenia. Dopiero później okazuje się, że piękne obietnice nie miały żadnego pokrycia.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.