Reklama - Nutella kopiuje Coca-Colę

Data wpisu: 20.02.2015

Nutella kopiuje Coca-Colę, ale robi to bardzo pomysłowo. Skracanie dystansu i nawiązywanie personalnych relacji z klientami jest znaną od dawna i dość skuteczną formą promocji. Każdy z nas lubi, gdy otrzymuje produkt stworzony z myślą o sobie, nawet jeśli nie jest to prawda. Niedawno tym tropem poszła Coca-Cola, teraz jej pomysł kopiuje Ferrero. Na opakowaniach Nutelli możemy znaleźć swoje imię.

Personalizacja produktu – teoretycznie nic nowego

Nutella z etykietą, na której znajdują się popularne w Polsce imiona, jest głównym elementem nowej kampanii reklamowej koncernu Ferrero. Mimo, że Włosi są jedną z firm najmocniej tnących swoje wydatki na promocję, to jednak postanowili wejść w nowy rok z czymś zupełnie nowym. No, niezupełnie.

Imiona pojawiające się na butelkach swojego napoju proponowała nam bowiem całkiem niedawno Coca-Cola. Jej akcja była rozbudowana także o różne przyjemne hasła, które miały sprawiać, że pijący wodę z cukrem poczują się lepiej i chętniej sięgną po właśnie ten napój.

Ferrero postanowiło zaczerpnąć inspirację od Coca-Coli i rusza z kampanią „Twoja Nutella”. Jest jednak element, który znacznie różni te działania od pierwowzoru.

Dlaczego wersja reklamy Ferrero jest ciekawsza?

Na opakowaniach kremu czekoladowego znajdziemy bowiem specjalne kody, które pozwalają na stronie www.twojanutella.pl wprowadzić imię lub przydomek konkretnej osoby. Następnie sami możemy sobie taką etykietę wydrukować lub zamówić ją do domu pocztą. Papierek naklejamy na słoik i otrzymuje faktycznie spersonalizowany produkt, idealny chociażby na prezent lub skromną niespodziankę dla ukochanej osoby. Fajne, prawda?

Abstrahując od logiki (przecież wiemy, że krem nie został ukręcony specjalnie dla nas), to miłym akcentem dla wielu osób będzie możliwość nadania słoikowi osobistego charakteru. Wcześniej podobne akcje przeprowadzały inne koncerny (np. puszki kawy Jacobs przygotowane przez gwiazdy), ale trudno znaleźć przykład tak głębokiego ukłonu w stronę konsumentów, jaki wykonało Ferrero.

Smaczna kampania

Ważne, że marka w tym nienowym pomyśle znalazła jednak miejsce na coś oryginalnego. Kampania może nie sprawi, że nagle w każdym polskim domu zaczniemy jeść na śniadanie kanapki z czekoladą, ale z pewnością utrwali rodzinny charakter Nutelli i pozwoli zbudować silniejszą więź z jej konsumentami.

Kampania Ferrero potrwa do 30 kwietnia. Za akcję odpowiadają agencje Lowe i Vizeum. W jej ramach w mediach będą prezentowane spoty promocyjne, kampania obejmuje też outdoor i kina oraz oczywiście portale społecznościowe. Smacznego!

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski