Nie oglądasz seriali? Ale robią to Twoi klienci
Śmiejemy się z głupiutkich scenariuszy i marnego podrabiania amerykańskich wzorców. Jednak seriale emitowane w polskich telewizjach znacznie napędzają sprzedaż produktów. Branża reklamowa korzysta z tego do cna, wykupując miejsca w blokach emitowanych przed i po najpopularniejszych produkcjach. Mamy dla Was przegląd tych, które generują największe wpływy.
Miłość, zdrady i jeszcze raz pieniądze
Dane na temat wpływów z reklam emitowanych w blokach towarzyszących polskim serialom opublikowała firma Nielsen Audiencje Measurement. Jest to wiarygodne źródło, dlatego spokojnie możemy się na nim opierać. Z badania jasno wynika, że niektóre produkcje są dla branży reklamowej i samych reklamodawców prawdziwymi żyłami złota.
Analizie zostały poddane wszystkie seriale emitowane w polskich telewizjach w latach 2004-2014. Tasiemce, ale dochodowe. Cennikowe wpływy reklamowe generowane przez te seriale są imponujące, a co ważne, format nie jest jeszcze wyczerpany. Który serial zarabia najlepiej na reklamach? Przeczytajcie.
„M jak Miłość” ustępuje „Na Wspólnej”
Tytuł nagłówka zdradza już wiele. Zdecydowanie najbardziej dochodowym dla branży reklamowej serialem ostatnich 10 lat jest produkcja TVN „Na Wspólnej”. Nie wiemy, czego dotyczy fabuła, ale cennikowe wpływy zrobiły na nas ogromne wrażenie. Serial ten zarobił dla reklamy 2,08 miliarda złotych! Na drugim miejscu jest produkcja Polsatu o wdzięcznej nazwie „Pierwsza miłość”. Ponownie nie ocenimy jego jakości, ale wpływy z reklam muszą imponować – to prawie 2 miliardy złotych.
Tak popularny serial „M jak Miłość” znalazł się dopiero na trzeciej pozycji, zarabiając na reklamach niecały 1,5 miliarda złotych. Bardzo podobny (niższy o zaledwie milion) wpływ wypracowała kolejna produkcja TVN, paradokumentalny serial „W11 Wydział Śledczy”. Oto pozostałe pozycje:
Najbardziej dochodowe seriale 2014 roku
Warto także przyjrzeć się dochodom z reklam generowanym przez seriale w ujęciu rocznym. Tu czołówka się przetasowała, bo przecież nie każdy serial ma tak długą, 10-letnią tradycję w telewizji.
Na czele za rok 2014 uplasowała się „Pierwsza Miłość” z wpływami cennikowymi na poziomie prawie 226 milionów złotych. Drugie miejsce należy do produkcji TVN „Szpital”, która zarobiła nieco ponad 225 milionów złotych. Pozycja trzecia znów dla Polsatu i „Dlaczego Ja?” z 209 milionami złotych. Pozostałe miejsca zajęły:
Widać więc, że reklamodawcy pozostają wierni produkcjom, które mają długi staż w telewizjach i przyciągają przed małe ekrany miliony Polaków. To tu budżety są najwyższe, a bloki reklamowe ciągną się przez wieki. No cóż, taka karma darmowej rozrywki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.