Data wpisu: 17.05.2024

Jak napisać dobrą recenzję sponsorowaną? Poznaj najważniejsze zasady

Dobra recenzja sponsorowana, której… nikt nie uznaje za sponsorowaną. Napisanie takiego względnie obiektywnego tekstu, który jednocześnie dobrze promuje produkt czy markę, nie jest wcale proste – zwłaszcza, gdy otrzymujemy za niego pieniądze, a sponsor ma konkretne oczekiwania względem atrakcyjnego przedstawienia jego oferty. Jak podejść do tego tematu? Wyjaśniamy, czym charakteryzuje się naprawdę dobra recenzja sponsorowana, napisana przez doświadczonego copywritera.

Dbaj o wiarygodność

Recenzja nie może być infantylnym tekstem reklamowym. W przeciwnym razie nikt nie uwierzy w czyste intencje autora, co odbije się również na skuteczności kampanii. Często to sami sponsorzy oczekują peanów na temat ich produktu czy usługi. Rolą agencji content marketingowej jest wyjaśnić klientowi, że konieczne jest zachowanie choć trochę obiektywizmu.

Częstym trikiem stosowanym przez doświadczone agencje marketingowe jest oznaczanie artykułu sponsorowanego (czego wymaga prawo) poprzez przyznanie, że za dany tekst autor otrzymał wynagrodzenie, natomiast nie miał to wpływu na zawartość merytoryczną recenzji. 

Pisz w pierwszej osobie

To zawsze uwiarygadnia recenzję, gdy pisze się ją pod imieniem i nazwiskiem, w formie pierwszoosobowej. Wówczas czytelnicy łatwiej uwierzą, że autor rzeczywiście przetestował dane rozwiązanie i dzieli się swoimi przemyśleniami, a nie przekazuje komunikat sponsora.

Uwzględnij krytyczne uwagi

To bardzo ważne, aby recenzja nie skupiała się wyłącznie na plusach. Warto omówić kilka wad, które nie powinny być wymyślone na siłę, ale rzeczywiście stanowić dość istotny minus danej oferty. Tutaj pomocne mogą być informacje od samego sponsora, który na pewno zna słabe strony własnego produktu czy usługi.

Pokaż realne zastosowanie

Recenzję od artykułu sponsorowanego różni to, że czytelnik ma się z niej dowiedzieć, do czego omawiane rozwiązanie może mu się przydać i jak z niego skorzystać. Recenzent powinien więc omówić krok po kroku np. proces rejestracji w usłudze, założenia konta, dokonania zakupu etc., a następnie pokazać, jak używać danego narzędzia w sytuacjach codziennych.

Przykładowo: jeśli recenzujemy kartę wielowalutową banku X, to pokażmy, ile zaoszczędzimy na wymianie walut przy okazji wyjazdu wakacyjnego do jakiegoś kraju, płacąc za hotele, transport, jedzenie itd.

Odnieś się do konkurencyjnych rozwiązań

W kompletnej recenzji musi się znaleźć odniesienie do alternatywnych rozwiązań. Nie chodzi tutaj o porównywanie ich 1 do 1, ale o rzetelne wspomnienie, że konkurencja ma już coś podobnego. Jest to też dobry przyczynek do tego, aby wykazać przewagi rozwiązania sponsora, co będzie brzmieć wiarygodnie dla czytelników.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry