Tytułowy dylemat ma niejedna marka, która postanowiła zainwestować w tworzenie wartościowych treści, najczęściej na potrzeby planowanej kampanii content marketingowej. Z pisaniem artykułów na blog, artykułów sponsorowanych, tworzeniem wpisów do mediów społecznościowych czy wypełnieniem strony tekstami opisowymi poradzi sobie zarówno doświadczony copywriter (freelancer), jak i agencja content marketingowa. Bywają natomiast sytuacje, w których lepiej jest zdecydować się na współpracę z tą drugą. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Agencja content marketingową ma tę przewagę nad copywriterem-freelancerem, że działa w zespole. Mogą się na niego składać nie tylko twórcy treści, ale również UX designerzy, UV writerzy, project manager czy osoby mające doświadczenie w projektowaniu stron internetowych, grafiki reklamowej etc.
Dzięki temu nawiązując współpracę z agencją marketingową masz prawo oczekiwać kompleksowej obsługi zarówno na etapie planowania kampanii, jak i jej wdrożenia oraz nadzorowania.
Tutaj nie ma się nawet nad czym zastanawiać. Jeśli z góry wiesz, że będziesz potrzebować bardzo dużej liczby artykułów sponsorowanych, blogowych, a dodatkowo musisz wypełnić nową stronę wartościowymi, atrakcyjnymi tekstami, to postaw na agencję.
Agencja content marketingowa ma o wiele większe możliwości w porównaniu z samodzielnym copywriterem-freelancerem. Może Ci dostarczać treści na bieżąco, znajdując również czas na ich redagowanie, publikowanie, a nawet dystrybucję w mediach zewnętrznych (portale branżowe, social media etc.).
Nie każdy copywriter-freelancer ma zarejestrowaną działalność gospodarczą. Zdecydowana większość pracuje w oparciu o umowę cywilnoprawną, co rodzi pewne komplikacje na etapie rozliczenia usługi. Trudniej też będzie zaklasyfikować to jako koszt uzyskania przychodu.
Nic dziwnego, że wiele firm preferuje współpracę z agencjami content marketingowymi, które są legalnie działającymi przedsiębiorstwami, wystawiającymi fakturę VAT. To daje także większe poczucie bezpieczeństwa.
Współpraca z indywidualnym copywriterem-freelancerem może się układać naprawdę dobrze, ale tylko do momentu, gdy nie wystąpią jakieś obiektywne trudności. Wyobraźmy sobie, że copywriter zachoruje i zwyczajnie nie będzie w stanie dostarczyć klientowi zamówionych tekstów. To duży problem dla marki, która przecież nie może sobie pozwolić na przerwanie kampanii.
Takie sytuacje nie mają (a przynajmniej nie powinny mieć) miejsca w trakcie współpracy z agencją, która ma liczniejszy zespół i zawsze znajdzie zastępstwo, aby zrealizować zlecenie klienta w terminie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.