Pieniądze to najważniejsza spośród nieważnych rzeczy. Niezależnie od tego, jakie masz do nich podejście, lubisz je zarabiać i wydawać – choć niekoniecznie na to, na co powinieneś. Pieniądze bardzo przydają się do inwestowania w firmę, a przykładem takiej inwestycji – w dodatku z praktycznie gwarantowaną stopą zwrotu – jest współpraca z agencją marketingową. Pewnie zastanawiasz się, ile to właściwie kosztuje i czy Cię na to stać? Nasz poradnik rozwieje Twoje wątpliwości.
Nie ma budżetu, którego nie dałoby się dobrze wykorzystać. Największe marki świata przeznaczają na marketing dziesiątki milionów dolarów rocznie i nie robią tego dlatego, że nie mają co robić z pieniędzmi. Jest to dla nich standardowy element prowadzenia biznesu – zupełnie, jak utrzymanie biur czy wypłacanie pensji pracownikom.
W polskich warunkach oczywiście mówimy o zupełnie innych kwotach, natomiast w przypadku kompleksowej kampanii marketingowej, obejmującej media cyfrowe, offline i telewizję, należy się liczyć z budżetami na poziomie na poziomie kilku milionów złotych rocznie.
Zejdźmy teraz na ziemię. Skoro zastanawiasz się, ile kosztuje współpraca z agencją marketingową, to najpewniej dysponujesz mocno ograniczonym budżetem. Dobra informacja jest taka, że na rynku działają agencje wyspecjalizowane w obsłudze jednoosobowych działalności gospodarczych oraz firm z sektora MŚP. Dla nich nie jest problemem zrealizowanie projektu o wartości kilkuset złotych. Pamiętaj jednak, że przy tak drobnych zamówieniach trzeba się liczyć z wysoką marżą po stronie agencji – czyli masz małe lub żadne pole do negocjowania stawek.
Przykładowo: dysponując kwotą 200-300 złotych możesz już pomyśleć o zleceniu agencji marketingowej przygotowywania 1-2 artykułów na blog firmowy wraz z publikacją. Ta sama kwota wystarczy na stworzenie specjalistycznego, eksperckiego artykułu sponsorowanego, który wpłynie na profesjonalizację wizerunku Twojej marki. Sensowną kampanię linków sponsorowanych można przeprowadzić za około 1000 złotych miesięcznie, a kampania organicznego SEO to koszt od około 800 złotych miesięcznie.
Ważne!
Pamiętaj, że nie dla każdej agencji będziesz atrakcyjnym klientem. Ten wątek rozwijamy w osobnym poradniku na naszym blogu.
Czas na krótkie podsumowanie. Budżet to najmniejszy problem w przypadku planowania kampanii. Ważne jest, aby mądrze go rozdysponować. Można osiągnąć świetne efekty wybierając tanie, ale bardzo dobrze dopasowane do marki narzędzia, jak również całkowicie zmarnować mnóstwo pieniędzy na działania, które z góry były skazane na porażkę.
Kluczowe znaczenie ma zatem to, abyś zaczął od wybrania odpowiedniej agencji marketingowej, która na serio podejdzie do Twojego zapytania, przygotuje sensowną wycenę i wstępny zarys koncepcji. Wówczas przestaniesz myśleć o tej współpracy, jako o koszcie, ale zacznie być ona dla Ciebie oczywistą inwestycją w firmę.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.