Tytuł tego artykułu nie jest wcale przewrotny. To prawda: agencja marketingowa powinna zostać dopasowana do klienta, a nie na odwrót. Niby proste, ale dobrze wiemy, jak często dochodzi na tym polu do nieporozumień, w efekcie czego „ogon macha psem”. Od tego, czy dobrze dopasujesz agencję do swojej firmy, w głównej mierze zależy zarówno koszt, jak i sposób poprowadzenia kampanii, a także wybór użytych do niej narzędzi. Sprawdź zatem, na co powinieneś zwrócić uwagę przed nawiązaniem współpracy z konkretną agencją.
Duże agencje reklamowe są dla dużych klientów – to może spore uproszczenie, ale jednak powinieneś kierować się tą zasadą na etapie szukania odpowiedniej agencji dla siebie. Na naszym rynku działają agencje marketingowe, które nawet nie odpowiedzą na Twojego maila z zapytaniem o ofertę. Nie dlatego, że mają o sobie przesadne mniemanie. Po prostu nie jesteś klientem dla nich.
Takie agencje, w tym oddziały zagranicznych gigantów marketingu, realizują kilka-kilkanaście kampanii rocznie, natomiast są to kampanie na dużą skalę. Nikt tam nie poświęci części swoich zasobów na to, aby obsłużyć małą firmę za – z punktu widzenia agencyjnych standardów – śmieszne pieniądze.
Zanim więc napiszesz czy zadzwonisz do wstępnie upatrzonych agencji, zapoznaj się z ich dokonaniami, przejrzyj sobie listę klientów, zwróć też uwagę na sposób komunikacji. Jeśli kompletnie nie rozumiesz tekstów opublikowanych na stronie agencji, to znak, że nie kieruje ona swojej oferty do Ciebie.
Rada
Wskazane jest, abyś postawił na współpracę z agencją mającą doświadczenie w obsłudze firm podobnych do Twojej – nie tylko jeśli chodzi o branżę, ale także wielkość, staż rynkowy czy model biznesowy.
Choć agencje marketingowe starają się być tzw. kombajnami, czyli robić wiele rzeczy na raz, to jednak większość z nich w czymś się specjalizuje. Przykładowo: Soluma Interactive skupia się na obsłudze klienta online, czyli projektujemy i prowadzimy kampanie cyfrowe. Możemy także stworzyć dla Ciebie kampanię w mediach drukowanych czy telewizji, ale nie jest to nasza główna specjalizacja.
To bardzo ważna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę analizując oferty różnych agencji. Sam musisz wiedzieć, na czym Ci zależy. Jeśli chcesz, aby agencja obsłużyła Cię w formule all inclusive, to musisz szukać takiej, która oferuje i projektowanie grafiki, i programowanie, i copywriting, i wydruki, i kampanie SEO.
Jest to bez wątpienia wygodne i w ostateczności też najlepsze rozwiązanie, bo od początku do końca masz kontakt z jednym project managerem, nie musisz szukać osobnych wykonawców do różnych zleceń, a przede wszystkim masz gwarancję spójności kampanii.
Są też takie agencje, które uczciwie przyznają, że robią tylko strony www czy SEO, ale już nie dostarczają tekstów, nie oferują wydruków, nie projektują grafiki reklamowej etc. Współpraca z nimi może być udana, o ile od początku masz świadomość, że gdy będziesz potrzebować innych narzędzi, to czeka Cię powtórka z rozrywki i ponowne szukanie wykonawcy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.