Większość copywriterów oferuje usługę pisania prostych tekstów np. blogowych czy SEO, pozbawionych większej wartości merytorycznej. To utrudnia zadanie firmom, które szukają profesjonalnego twórcy eksperckich treści, na przykład artykułów specjalistycznych, które mają ugruntowywać pozycję marki przedsiębiorstwa i budować jej zaufany wizerunek. Tutaj potrzebny jest już doświadczony, polecany content writer, który i tak może potrzebować pomocy klienta. Oto najlepsze sposoby na uniknięcie żmudnego wprowadzania poprawek w artykułach specjalistycznych.
Jeśli chcesz mieć pewność, że copywriter będzie korzystać ze sprawdzonych źródeł (a nie tylko wyszukiwarki Google), to najlepszą opcją jest przekazanie mu własnych materiałów – na przykład kart produktów, instrukcji, webinarów, ulotek etc. To z jednej strony bardzo ułatwi copywriterowi pracę, a z drugiej może wpłynąć na skrócenie czasu, jaki potrzebuje na napisanie świetnego artykułu specjalistycznego.
Przy tworzeniu artykułu o naprawdę trudnej, obcej copywriterowi tematyce, zawsze pojawi się multum pytań, na które twórca nie wpadł przed przystąpieniem do pracy. Dlatego dobrze jest wyznaczyć jedną osobę w firmie, która będzie do dyspozycji copywritera w zakresie wyjaśnienia zawiłych kwestii, używania niektórych sformułowań technicznych etc.
Dobrym pomysłem zawsze jest przekazanie copywriterowi zestawu wskazówek i własnych oczekiwań co do jakości, stylu i obszerności artykułu, a także grupy docelowej, do której tekst ma być skierowany. Takie informacje należy podać w briefie podesłanym przez copywritera.
Dzięki tym wskazówkom unikniemy bardzo kłopotliwej sytuacji, w której copywriter stworzył obszerny, bardzo dobry tekst, natomiast np. niedopasowany do czytelnika – chociażby skierowany do klienta B2C, zamiast B2B, jak oczekiwał zleceniodawca.
Ciekawym rozwiązaniem jest też towarzyszenie copywriterowi w procesie tworzenia artykułu specjalistycznego. Jeśli np. masz w firmie znakomitych inżynierów, którzy nie mają ani talentu, ani czasu na pisanie tekstów, to możesz zaangażować ich w bieżące opiniowanie kolejnych fragmentów artykułu udostępnianych np. przez usługę Google Drive. Dzięki temu wszelkie błędy będą poprawiane od razu i nie będą powielane w dalszej części artykułu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.