Data wpisu: 16.12.2020

Eksperckość marki: jak ją pokazać w artykule sponsorowanym?

Artykuły sponsorowane mogą służyć różnym celom. Najczęściej chodzi o wypromowanie marki w grupie docelowej i zwiększenie świadomości jej istnienia wśród osób, które mogą zostać jej klientami. Coraz więcej marek stawia jednak na eksponowanie swojej eksperckości, co jest bardzo korzystnym zabiegiem z punktu widzenia budowania zaufania do marki. Jak osiągnąć ten efekt w artykule sponsorowanym? Wymieniamy kilka najlepszych sposobów.

Wypowiedzi przedstawiciela marki

To podstawa, ponieważ osoby czytające artykuł sponsorowany chcą zobaczyć w nim nie tylko markę, ale też poznać prawdziwych ludzi, którzy za nią stoją. Każda merytoryczna wypowiedź przedstawiciela marki, np. właściciela czy specjalisty ds. designu uwiarygadnia treść artykułu oraz buduje ekspercki wizerunek samego brandu.

Artykuł zbudowany wokół ważnego tematu

Chcąc kreować eksperckość marki nie możemy robić tego w oparciu o artykuł „o niczym”, infantylny pod względem treściowym. Niezbędna jest bardzo wysoka jakość merytoryczna artykułu, a także wyjście od tematu, który daje nam szerokie pole do popisu w zakresie przedstawienia eksperckiego wizerunku marki.

Przykładowo: przygotowując artykuł sponsorowany promujący markę producenta kawy warto podjąć temat, który interesuje wielu kawoszy, czyli skąd właściwie pozyskiwana jest kawa? Nie boimy się pisać o problemie współczesnego niewolnictwa, o wykorzystywaniu pracy dzieci. W tym kontekście można bardzo łatwo pokazać markę nie tylko, jako atrakcyjną, ale też uczciwą, wrażliwą społecznie.

Wypowiedź przedstawiciela marki lub po prostu opis działań brandu, który nie stosuje wymienionych praktyk, pozyskuje kawę z ekologicznych pól, dobrze wynagradza dostawców itd., znakomicie wpłynie na wizerunek marki. Z kolei merytoryczne odniesienie się do tematu pozwoli zaprezentować markę od eksperckiej strony.

Poradnikowy charakter artykułu sponsorowanego

Jeśli nie chcemy lub z jakiegoś powodu nie możemy stworzyć artykułu sponsorowanego podejmującego ważny społecznie temat, to nadal mamy możliwość podkreślenia eksperckości marki. Wystarczy tylko zastosować sprawdzoną metodę, czyli przygotować artykuł poradnikowy. Taki, który uzupełni wiedzę czytelnika, pomoże mu rozwiązać jakiś problem.

Wyobraźmy sobie markę producenta elektronarzędzi. Po co tworzyć kolejny artykuł sponsorowany wychwalający cechy produktu, skoro można napisać serię poradników dla profesjonalistów (np. o tematyce BHP) oraz majsterkowiczów (samodzielne wykonywanie różnych prac). Takie artykuły, z praktycznymi radami i konkretnymi przykładami, skutecznie wesprą kampanię content marketingową w tym budowania eksperckiego wizerunku marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry