Data wpisu: 16.10.2019

Dlaczego artykuły sponsorowane? 5 typowych motywacji

Artykuły sponsorowane są popularnym narzędziem reklamy online i offline. Z badań wynika, że większość czytelników akceptuje reklamowy charakter tekstu, o ile zawiera on przydatne dla nich informacje i ma merytoryczny przekaz. Nie dziwi więc, że coraz więcej firm inwestuje w to podstawowe narzędzie content marketingu. Czy Twoja powinna zrobić tak samo? Jeśli dotyczy jej tych 5 motywacji do tworzenia i dystrybucji artykułów sponsorowanych, to jak najbardziej TAK. 

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

To oczywiste, że w momencie wprowadzenia produktu na rynek trzeba zadbać o to, aby jak najwięcej potencjalnych klientów dowiedziało się o jego istnieniu. Owszem, można po prostu zainwestować w reklamę online w formie display, ale nie zapominajmy, że ogromna rzesza polskich internautów korzysta już z programów typu AdBlock. Artykuły sponsorowane nie są natomiast blokowane i dają znacznie większe pole do popisu w zakresie docierania do przedstawicieli grupy docelowej.

Rozpoczęcie budowy rozpoznawalnej marki

Wbrew obiegowej opinii artykuły sponsorowane nie muszą promować tylko konkretnych produktów. Ta strategia świetnie sprawdza się również w procesie budowania marki, zwiększania jej świadomości w grupie docelowej, wyróżniania jej na tle konkurencji.

Poprawa złego wizerunku

Jeśli firma/marka padła ofiarą czarnego PR lub po prostu popełniła szereg błędów, które zaowocowały negatywnymi opiniami w sieci, powinna jak najszybciej zainwestować w kampanię artykułów sponsorowanych. Tutaj to marka wyznacza kierunek narracji, dzięki czemu dobrze napisane artykuły mogą przysłonić nieprzychylne komentarze opublikowane w Internecie.

Budowa marki osobistej przedsiębiorcy

Jest to bardzo dobry sposób na to, aby z jednej strony dać solidne podparcie marce głównej, a z drugiej zadbać o rozpoznawalność człowieka, który stoi na jej czele. Marka osobista przedsiębiorcy może być znakomitym „koniem pociągowym” każdej strategii marketingowej – patrz: Steve Jobs-Apple.

Zmiana grupy docelowej

Decyzja o zmianie grupy docelowej jest bardzo trudna, bo nierzadko przekreśla wszystkie dotychczasowe działania marki w obszarze marketingu. Jeśli jednak nie ma innego wyjścia, to elementem kampanii powinna być dystrybucja artykułów sponsorowanych napisanych w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla przedstawicieli grupy docelowej, a także dystrybuowanych w miejscach, w których gromadzą się naturalni klienci marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry