Data wpisu: 03.07.2018

Jaki artykuł sponsorowany NA PEWNO nie zostanie opublikowany na portalu internetowym?

Artykuł sponsorowany to świetna forma promocji w Internecie. Może on dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy po jego przeczytaniu zainteresują się promowanym produktem, nabiorą zaufania do marki lub w ogóle dowiedzą się o jej istnieniu. Artykuły sponsorowane mają tę przewagę nad innymi formatami reklamy, że nie są blokowane przez adblocki, a także potrafią wzbudzić autentyczną ciekawość. Nie jest jednak tak, że wydawcy portali internetowych publikują wszystkie artykuły, jakie dostarczają im reklamodawcy. Jeśli popełnisz błędy wymienione w naszym poradniku, to Twój artykuł sponsorowany NA PEWNO nie zostanie zaakceptowany do publikacji.

Skupienie się na słowach kluczowych

Pisanie artykułu sponsorowanego „pod pozycjonowanie” to bardzo zły pomysł. Jego wartość merytoryczna z pewnością będzie niska, podobnie jak warstwa językowa i stylistyczna. Taki artykuł od razu budzi podejrzenia czytelników, zaniża poziom portalu, dlatego żaden rozsądny wydawca nie zdecyduje się na jego publikację.

Niska jakość

Jeśli nie za bardzo masz pojęcie o pisaniu tekstów, to lepiej od razu skorzystaj z usługi zawodowego copywritera. Będzie szybciej i zdecydowanie korzystniej dla Twojej marki. Artykuł sponsorowany, który ciężko się czyta, jest słaby stylistycznie i słabo sformatowany (brak akapitów, śródtytułów, wypunktowań etc.), to kiepski pomysł na promocję. Taki tekst najpewniej zostanie też odrzucony przez wydawców popularnych portali.

Błędy!

Przed wysłaniem artykułu sponsorowanego do publikacji koniecznie przekaż go do sprawdzenia. Jeśli tekst został napisany przez zawodowego copywritera, to oczywiście możesz zaufać umiejętnościom i wiedzy specjalisty. W przeciwnym razie zamów usługę korekty artykułu. Wstydliwe błędy nie tylko będą rzucać złe światło na Twoją markę, ale mogą także spowodować odrzucenie artykułu przez wydawcę portalu.

Za dużo linków

Przed napisaniem artykułu sponsorowanego z myślą o publikacji na konkretnym portalu, skontaktuj się z wydawcą i poproś o konkretne wytyczne. Zwykle jest tak, że w tekście sponsorowanym można umieścić do dwóch linków prowadzących do strony partnera. Jeśli to zignorujesz i zaczniesz wstawiać odnośniki w co drugim zdaniu, to na 100% taki tekst zostanie odrzucony przez wydawcę.

Clikcbaitowy tytuł

Chodzi tutaj o tytuł, który mocno przyciąga czytelników i zachęca ich do kliknięcia, ale w rzeczywistości wprowadza w błąd. Nie ma wiele wspólnego z treścią artykułu. Jego celem jest wyłącznie „narobienie szumu”. Wydawcy nie akceptują takich zagrywek i artykuł z pewnością zostanie zwrócony partnerowi do poprawek.

Wymienione błędy powtarzają się nagminnie, co potwierdza teorię, iż spora grupa firm nie rozumie idei publikowania artykułów sponsorowanych, widząc w nich wyłącznie standardowe narzędzie reklamy. Nie myślą natomiast o tym, że dobrze napisany artykuł może przede wszystkim pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności i zaufania do marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry