Data wpisu: 17.12.2019

O co zapytać wydawcę ustalając szczegóły publikacji artykułu sponsorowanego na portalu?

Trwa moda na promowanie marki przy użyciu artykułów sponsorowanych – i nic nie wskazuje na to, aby miała ona w przewidywalnej przyszłości przeminąć. Marki chętnie inwestują w to narzędzie marketingu, ponieważ przynosi ono zarówno efekty wizerunkowe, jak i sprzedażowe. Obecnie nie ma żadnego problemu ze znalezieniem odpowiedniego miejsca publikacji artykułu sponsorowanego. W „polskim” Internecie działają tysiące różnego rodzaju portali internetowych. Przed zleceniem publikacji na wybranej stronie należy jednak uściślić z wydawcą kilka kwestii. O co zapytać, aby uniknąć nieporozumień?

Gdzie zostanie opublikowany artykuł?

Chodzi o to, czy w ramach usługi (i ceny) wydawca gwarantuje publikację na stronie głównej portalu, czy może na podstronie, najczęściej będącej działem tematycznym. Ma to o tyle duże znaczenie, że artykuły znajdujące się na stronie głównej są lepiej widoczne, a tym samym osiągają większy zasięg i są szybciej indeksowane przez Google. Z drugiej strony w przypadku mocno skonkretyzowanych treści, interesujących wąską grupę czytelników, warto rozważyć publikację na podstronie, która jest skierowana do ściśle wskazanej grupy odbiorców.

Co zawiera cena publikacji?

Czyli czy w ramach usługi wydawca oferuje wyłącznie publikację we wskazanym miejscu, czy może także elementy dodatkowe, jak chociażby promocja artykułu na portalu, wyróżnienie, więcej linków zewnętrznych, rozbudowana stopka, status partnera etc. Te kwestie trzeba dokładnie omówić przed zawarciem umowy, bo nie są one wcale oczywiste. Warto również dopytać, czy wydawca nie ma jakichś szczególnych wymagań odnośnie do jakości treści artykułu, a także o to, czy istnieje możliwość zlecenia usługi kompleksowej, czyli stworzenie tesktu i opublikowanie.

Jak długo artykuł będzie dostępny na portalu?

Najczęściej wydawcy gwarantują, że artykuł będzie widoczny na stronie głównej portalu lub wskazanej podstrony przez 7 dni od momentu publikacji. Następnie artykuł spada na dalsze strony (naturalny efekt odświeżania treści) i docelowo zostaje przeniesiony do archiwum. Warto natomiast dopytać o to, czy publikacja jest dożywotnia. Jeśli tak, to stanowi to poważny atut oferty. Nawet jeśli artykuł nie znajduje się już w dobrze widocznym miejscu, to nadal jest indeksowany przez Google, co oznacza, że kolejni czytelnicy mogą na niego trafić w przyszłości przez wyszukiwarkę.

Ile linków (i w jakiej formie) może zawierać artykuł?

To bardzo ważne pytanie, które trzeba zadać wydawcy jeszcze przed stworzeniem artykułu i zleceniem publikacji. Jeśli wydawca narzuca, że w treści artykułu może się znaleźć tylko 1 link z anchorem branżowym, to tekst, w którym umieścimy 3 linki na frazę „firma XYZ” zostanie po prostu odrzucony.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry