Artykuły sponsorowane są świetnym narzędziem promocji biznesu. Użytkownicy Internetu przyznają, że lubią je czytać, a nawet sugerują się zamieszczonymi w nich poradami podczas podejmowania decyzji zakupowej. Największą siłą treści sponsorowanych jest to, że mogą one dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców, którzy z kolei kompletnie ignorują tradycyjne formaty reklamowe. Kluczem do sukcesu jest jednak nie tylko stworzenie dobrego tekstu, ale także znalezienie odpowiedniego miejsca jego publikacji. Na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy.
Naturalnym miejscem dystrybucji artykułów sponsorowanych w Internecie są portale – ogólnopolskie, tematyczne, specjalistyczne. Wybór jest ogromny i praktycznie każdy profesjonalny portal oferuje opcję wykupienia publikacji treści komercyjnych. Wszystko jest kwestią ceny.
Oczywiście najlepiej byłoby znaleźć portal o jak największym zasięgu, który co miesiąc notuje kilka milionów wejść. Problem w tym, że za promocję w takim miejscu trzeba słono zapłacić, a efekt, wbrew pozorom, wcale nie musi być aż tak spektakularny.
Każdy portal internetowy ma swoją grupę docelową i koniecznie trzeba to zweryfikować przed podpisaniem umowy. Posłużymy się skrajnym przykładem: po co firma produkująca klocki hamulcowe ma publikować artykuł na portalu o tematyce żeglarskiej? Byłoby to mocno naciągane.
Jeśli celem jest wypromowanie marki w grupie docelowej produktu, to zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie publikacji na portalu tematycznym, którego czytelnicy rzeczywiście interesują się daną branżą i są potencjalnymi klientami firmy.
Z tego punktu widzenia portale ogólnopolskie, które trafiają do szerokiego grona czytelników, mogą okazać się gorszym miejscem publikacji. Artykuł zwyczajnie zginie w potoku innych treści i może w ogóle nie zostać zauważony.
Koniecznie sprawdź, co oferuje Ci wydawca portalu. Różnice mogą być znaczne, co bezpośrednio wpłynie na korzyści płynące z publikacji artykułu. Warto zawalczyć o takie elementy oferty, jak:
Chodzi przecież o to, aby artykuł nie zginął w czeluściach portalu już po kilku dniach od publikacji.
To bardzo ważna kwestia. Portale internetowe chcą zarabiać, dlatego jedynie w skrajnych przypadkach mogą odmówić publikacji artykułu. Dla wydawcy nie ma jednak szczególnego znaczenia to, czy artykuł spotka się z zainteresowaniem czytelników. Tobie jednak na tym zależy. Dlatego mając gotowy artykuł dokładnie oceń, czy jego tematyka faktycznie trafi do odbiorców portalu. Jeśli nie, to taka promocja nie ma sensu.
Nie spiesz się z podjęciem decyzji. Przeanalizuj różne oferty i nie kieruj się wyłącznie rozpoznawalnością portalu. Może się bowiem okazać, że wydasz sporo pieniędzy na publikację artykułu w miejscu, które zostało źle wybrane. Wydawca nie odpowiada przecież za efekt marketingowy kampanii.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.