Podobny dylemat ma wielu przedsiębiorców, którzy rozważają zainwestowanie w to bardzo popularne i skuteczne narzędzie promocji. Artykuł sponsorowany może znacznie zwiększyć rozpoznawalność marki, a także mieć bezpośredni wpływ na poprawienie wyników sprzedaży produktu czy usługi. Po pierwsze jednak musi być napisany „z sensem” i zawierać atrakcyjną dla czytelników treść, a po drugie – należy znaleźć dla niego optymalne miejsce publikacji. Na co się zdecydować: papierową gazetę czy może portal internetowy? Wymieniamy zalety i wady obu tych opcji.
Na ten krok powinni się zdecydować przedsiębiorcy, którzy kierują swoją ofertę przede wszystkim do klientów z rynku lokalnego lub też celują w grupę docelową, która ceni sobie tradycyjne nośniki informacji. Dobrym przykładem będzie tutaj chociażby nowy sklep z eleganckim obuwiem w danym mieście – warto wówczas opublikować artykuł sponsorowany w lokalnej gazecie, by w ten sposób dotrzeć do jak największego grona osób mieszkających w konkretnej lokalizacji.
Oczywiście artykuły sponsorowane publikuje się również w tytułach ogólnopolskich. Tutaj jednak trzeba się liczyć z dużym ryzykiem, że czytelnicy w ogóle na niego nie trafią w natłoku innych treści. Problemem jest również cena publikacji oraz sukcesywnie malejący zasięg papierowych wydawnictw.
Zalety:
Wady:
Zdecydowana większość portali internetowych publikuje treści sponsorowane, ponieważ z tego żyją wydawcy. Nie ma więc żadnego problemu, aby wykupić miejsce nawet na portalu ogólnopolskim – oczywiście za odpowiednią cenę. Ogromny wybór portali o różnej tematyce pozwala również dość łatwo znaleźć miejsca publikacji, które potencjalnie najlepiej trafiają w oczekiwania odbiorców marki.
Decydując się na publikację artykułu sponsorowanego na portalu internetowym trzeba jednak zdawać sobie sprawę z kilku kwestii. Po pierwsze: „do Internetu” piszemy nieco inaczej, prościej, bez przygniatania czytelnika nawałem treści. Po drugie: wydawcy poważnych portali internetowych mocno ograniczają swoich klientów w zakresie „upychania” treści stricte komercyjnych. Oznacza to, że artykuł powinien być w miarę obiektywny i merytoryczny, co nie jest wcale takie proste i z reguły wymaga skorzystania z pomocy zawodowego copywritera.
Zalety:
Wady:
Jeśli nie masz przekonania do tego, czy artykuł sponsorowany rzeczywiście przyniesie Twojej marce jakieś korzyści, zalecamy „przetestowanie” go właśnie na portalu internetowym. Ryzyko finansowe jest znacznie mniejsze, a ponadto publikacje online dają o wiele więcej możliwości w zakresie przeanalizowania rzeczywistej efektywności kampanii.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.