Data wpisu: 20.05.2019

Gdzie opublikować artykuł sponsorowany: w gazecie czy na portalu internetowym?

Podobny dylemat ma wielu przedsiębiorców, którzy rozważają zainwestowanie w to bardzo popularne i skuteczne narzędzie promocji. Artykuł sponsorowany może znacznie zwiększyć rozpoznawalność marki, a także mieć bezpośredni wpływ na poprawienie wyników sprzedaży produktu czy usługi. Po pierwsze jednak musi być napisany „z sensem” i zawierać atrakcyjną dla czytelników treść, a po drugie – należy znaleźć dla niego optymalne miejsce publikacji. Na co się zdecydować: papierową gazetę czy może portal internetowy? Wymieniamy zalety i wady obu tych opcji.

Artykuł sponsorowany w gazecie: kiedy warto?

Na ten krok powinni się zdecydować przedsiębiorcy, którzy kierują swoją ofertę przede wszystkim do klientów z rynku lokalnego lub też celują w grupę docelową, która ceni sobie tradycyjne nośniki informacji. Dobrym przykładem będzie tutaj chociażby nowy sklep z eleganckim obuwiem w danym mieście – warto wówczas opublikować artykuł sponsorowany w lokalnej gazecie, by w ten sposób dotrzeć do jak największego grona osób mieszkających w konkretnej lokalizacji.

Oczywiście artykuły sponsorowane publikuje się również w tytułach ogólnopolskich. Tutaj jednak trzeba się liczyć z dużym ryzykiem, że czytelnicy w ogóle na niego nie trafią w natłoku innych treści. Problemem jest również cena publikacji oraz sukcesywnie malejący zasięg papierowych wydawnictw.

Zalety:

  • Prestiż
  • Możliwość dotarcia do osób, które nie korzystają z Internetu lub nie ufają znalezionym w nim treściom
  • Fajny sposób na promocję lokalną

Wady:

  • Cena publikacji (zwłaszcza w tytułach ogólnopolskich)
  • Ograniczony zasięg
  • Mocno ograniczony czas trwania promocji (właściwie tylko 1 dzień, chyba że zdecydujemy się na serię artykułów)

Artykuł sponsorowany na portalu internetowym: duży zasięg, ale niekoniecznie precyzyjny

Zdecydowana większość portali internetowych publikuje treści sponsorowane, ponieważ z tego żyją wydawcy. Nie ma więc żadnego problemu, aby wykupić miejsce nawet na portalu ogólnopolskim – oczywiście za odpowiednią cenę. Ogromny wybór portali o różnej tematyce pozwala również dość łatwo znaleźć miejsca publikacji, które potencjalnie najlepiej trafiają w oczekiwania odbiorców marki.

Decydując się na publikację artykułu sponsorowanego na portalu internetowym trzeba jednak zdawać sobie sprawę z kilku kwestii. Po pierwsze: „do Internetu” piszemy nieco inaczej, prościej, bez przygniatania czytelnika nawałem treści. Po drugie: wydawcy poważnych portali internetowych mocno ograniczają swoich klientów w zakresie „upychania” treści stricte komercyjnych. Oznacza to, że artykuł powinien być w miarę obiektywny i merytoryczny, co nie jest wcale takie proste i z reguły wymaga skorzystania z pomocy zawodowego copywritera.

Zalety:

  • Bardzo duży zasięg
  • Promocja nie jest ograniczona czasowo (zwykle artykuł pozostaje w zasobach portalu na stałe)
  • Atrakcyjna cena, zwłaszcza w przypadku mniejszych, specjalistycznych portali

Wady:

Jeśli nie masz przekonania do tego, czy artykuł sponsorowany rzeczywiście przyniesie Twojej marce jakieś korzyści, zalecamy „przetestowanie” go właśnie na portalu internetowym. Ryzyko finansowe jest znacznie mniejsze, a ponadto publikacje online dają o wiele więcej możliwości w zakresie przeanalizowania rzeczywistej efektywności kampanii.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry