Data wpisu: 08.11.2016

Sponsorowany nie znaczy słaby! 5 cech, jakie powinien posiadać artykuł publikowany na portalu tematycznym

Większość portali internetowych umożliwia firmom zewnętrznym opublikowanie artykułu sponsorowanego. Pisaliśmy już o korzyściach płynących z takiej formy reklamy oraz podpowiadaliśmy, jak napisać artykuł. Tym razem zwrócimy uwagę na częsty błąd popełniany przez autorów tego typu treści, mianowicie zbytnie skupienie się na reklamie firmy, co odbywa się kosztem jakości samego tekstu. Jak tego uniknąć? Poznaj 5 cech dobrego artykułu sponsorowanego, który bez problemu pojawi się na poczytnym portalu.

  1. Zero pisania pod frazę! - artykuły tworzone wyłącznie z myślą o SEO czyta się źle, ponieważ prezentują słabą jakość, są pisane pod dyktando słów kluczowych, których użycie bywa bardzo nienaturalne. Wielu wydawców portali tematycznych zastrzega nawet w regulaminie, że może odmówić publikacji artykułu o charakterze stricte SEO.
     
  2. Bez nachalnej reklamy – dobry artykuł sponsorowany przekazuje czytelnikom jakąś wiedzę i delikatnie kieruje ich w stronę promowanego rozwiązania. Nie może być więc tak, że firma np. tworzy tekst na temat wyboru odkurzacza pod tytułem: „Jak wybrać dobry odkurzacz i dlaczego ten marki X jest najlepszy?”. Takie treści są ignorowane przez czytelników i najczęściej są też blokowane przez wydawców poważnych portali.
     
  3. Linkowanie w ramach zdrowego rozsądku – większość portali ustala zasady, którym trzeba się podporządkować i np. określa, ile linków prowadzących do strony sponsora może się znaleźć w artykule. Jest to działanie celowe, ponieważ zbyt duże nagromadzenie linków kojarzy się z tekstami niskiej jakości, utrudnia czytanie artykułu i deprecjonuje profesjonalizm portalu.
     
  4. Unikalność – to bardzo ważna cecha, która jest skrupulatnie badana przez wydawcę portalu tematycznego. Opublikowanie tego samego artykułu na różnych portalach jest niepoważne i powoduje znaczne ograniczenie skuteczności promocji. Dlaczego? Ponieważ dochodzi do zjawiska double content, czyli powielania tych samych treści na różnych stronach, co jest karane przez Google. Żaden wydawca nie może podjąć takiego ryzyka, dlatego artykuł, który nie jest unikalny, na pewno zostanie odrzucony przez redakcję.
     
  5. Bez szkalowania konkurencji – promocja polegająca na porównywaniu swojego produktu do konkurencji i wskazywaniu jego przewagi w odniesieniu do konkretnego rywala rynkowego jest stąpaniem po cienkim lodzie. Firma naraża się na nieprzyjemności, włącznie z procesem sądowym i postępowaniem UOKiK. Dlatego wydawcy portali bardzo zwracają uwagę na to, aby artykuły sponsorowane były merytoryczne, a nie stanowiły wyłącznie kalumnie.
     

Warto pamiętać, że każdy wydawca portalu dba o odpowiednią jakość publikowanych treści. Nikt poważny nie zgodzi się na umieszczenie artykułu, który jest pełen błędów, fatalny stylistycznie i stanowi wyłącznie mieszaninę komunikatów reklamowych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry