Artykuł sponsorowany jest obecnie podstawowym narzędziem promocji marki w Internecie. Portale internetowe publikują komercyjne treści, by utrzymać się na rynku, z kolei firmy zyskują możliwość dotarcia ze swoim przekazem marketingowym do ściśle wybranej grupy docelowej, z pominięciem efektu „ślepoty banerowej”. Zanim jednak promocja ruszy, trzeba wybrać miejsca dystrybucji tekstu oraz oczywiście go napisać. Czy samodzielne stworzenie artykułu sponsorowanego to dobry pomysł? Sprawdź zalety i wady tego rozwiązania.
Samodzielne napisanie artykułu sponsorowanego wydaje się być najtańszą opcją, ale warto zadać sobie jedno pytanie: czy oszczędność kilkudziesięciu, maksymalnie kilkuset złotych ma aż tak duże znaczenie w relacji do całego budżetu na kampanię reklamową?
Pamiętajmy również, że oszczędność pieniędzy z tytułu samodzielnego napisania artykułu sponsorowanego jest tylko iluzoryczna. Ktoś przecież musi poświęcić czas na stworzenie tekstu. Czy ta osoba nie zarobiłaby dla firmy więcej, gdyby zajęła się tym, na czym się rzeczywiście zna?
Na samodzielnie napisanie artykułu sponsorowanego z reguły decydują się firmy, które zatrudniają własne działy marketingowe lub też wychodzą z założenia, że nikt, kto „nie siedzi” w ich branży nie odda istoty produktu/usługi, przez co artykuł będzie nieskuteczny. To mylne myślenie.
Z doświadczenia wiemy, że tekst napisany przez pracownika firmy, zwłaszcza handlowca lub marketingowca, jest po prostu słaby, ciężko się go czyta, zawiera zbyt wiele branżowego słownictwa, nudzi już po kilku zdaniach. Oczywiście są wyjątki, ale te – jak wiemy – tylko potwierdzają regułę.
Zalety:
Wady:
Biorąc pod uwagę wszystkie te argumenty, zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie zlecenie napisania artykułu sponsorowanego wydawcy portalu, który albo ma własnych copywriterów/redaktorów, ale na stałe współpracuje z zawodowymi twórcami treści.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.