Artykuły sponsorowane są jednym z najlepszych sposobów na wypromowanie marki czy produktu w sieci. Publikując takie treści na poczytnych portalach internetowych można znacznie zwiększyć rozpoznawalność i dotrzeć do klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani zakupem. Dużym atutem jest również zawężenie promocji tylko do grupy docelowej. Ponadto artykuł jest źródłem cennego linka prowadzącego do strony firmy, co ma wpływ na jej pozycjonowanie. Jak zabrać się za tworzenie i publikację artykułów sponsorowanych? Podpowiadamy krok po kroku.
Bardzo ważne jest to, aby artykuł sponsorowany... nie miał charakteru stricte reklamowego. To dość trudne, ponieważ wiele firm chce, aby w treści artykułu bez przerwy pojawiała się nazwa produktu czy marki. Warto jednak pohamować takie zapędy – w przeciwnym razie tekst albo nie zostanie nigdzie opublikowany, albo zostanie zignorowany przez czytelników.
Wybierając temat warto celować w to, co żywo interesuje potencjalnych odbiorców produktu. Jeśli więc firma sprzedaje suszarki do włosów, warto napisać poradnik zakupowy lub podpowiedzieć czytelnikom, jak prawidłowo suszyć włosy, by ich nie zniszczyć. W treści łatwo wówczas przemycić przyjazny link do strony sklepu internetowego.
Napisanie ciekawego, wartościowego artykułu sponsorowanego nie jest takie proste. Trzeba znać podstawowe zasady dziennikarstwa czy webwritingu. Chodzi przecież o to, aby tekst zdobył sobie popularność i był chętnie czytany przez użytkowników portalu tematycznego.
Praktyka pokazuje więc, że najlepiej jest tutaj skorzystać z usług specjalistów. Dobry copywriter czy content writer napisze świetny tekst zgodnie ze wszystkimi zasadami. Oczywiście trzeba mu za to zapłacić, jednak stawki wcale nie są tak wysokie, jak mogłoby się wydawać. Porządny artykuł sponsorowany o objętości do 2 stron A4 można mieć już za 150 złotych. To nie jest wygórowana cena za oszczędność czasu i wysiłku.
Dystrybucja artykułu sponsorowanego jest równie ważna, jak jego jakość. Wybierając portal tematyczny trzeba koniecznie zwrócić uwagę na:
Po wybraniu właściwego portalu i ustaleniu warunków publikacji wystarczy już tylko dostarczyć artykuł redakcji – ta ma prawo zgłosić jakieś zastrzeżenia, jeśli np. artykuł ma niską jakość i jest wyłącznie nośnikiem reklamy.
Po opublikowaniu artykułu można już obserwować efekty lub poprosić redakcję o dostarczenie końcowego raportu prezentującego, ile osób przeczytało tekst. Da to odpowiedź na pytanie, czy ta forma promocji się sprawdza.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.