Jak napisać artykuł na blog, który nakręci zainteresowanie Twoją marką?

Data wpisu: 30.01.2020

Dobrze wiemy, że firmy inwestujące w content marketing bardzo często robią to „dla zasady”, ale bez przekonania. Mnóstwo przedsiębiorców nie widzi w tym większego sensu, nie rozumie, w czym ma to właściwie pomóc ich firmom, dlatego gdy trzeba ciąć koszty, zwykle jedną z pierwszych ofiar jest właśnie kampania content marketingowa. Tymczasem nawet niepozorny, ale świetnie napisany artykuł na blog, może realnie zwiększyć zainteresowanie marką w grupie docelowej, docierając do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów i kreując ekspercki wizerunek przedsiębiorstwa. Pytanie tylko, jak go właściwie napisać? Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

To nie może być kolejny artykuł o niczym

Artykuły blogowe możemy podzielić na dwie podstawowe kategorie:

  • Teksty cykliczne, publikowane często, niezbyt obszerne, bezpieczne pod względem treści, uniwersalne, dobrze pozycjonujące się w Google.
  • Teksty premium, znacznie bardziej rozbudowane, podejmujące jakiś nowatorski temat, rzucające nowe światło na daną sprawę, bardzo dobre pod względem językowym i merytorycznym, przyciągające świadomych czytelników, którzy po lekturze mogą z miejsca zostać klientami marki.

To jasne, że z przyczyn czasowych i finansowych artykuły premium pojawiają się na blogu znacznie rzadziej. I dobrze. Taki artykuł musi być bardzo dokładnie przemyślany, dlatego lepiej jest opublikować go np. raz na kwartał, ale od razu wywołać niezłe zamieszanie w branży.

Najważniejszy jest temat. Jako ekspert w swoim fachu z pewnością będziesz w stanie pochylić się nad takim zagadnieniem, które sprawia problemy Twoim kolegom po fachu i nie doczekało się jeszcze wartościowego omówienia w sieci. Jeśli nie bardzo Ci wychodzi, to idź za trendami i sprawdź, jakich informacji w sieci szukają klienci Twojej branży. Przydatnym i darmowym narzędziem jest chociażby https://answerthepublic.com/.

Pamiętaj, aby artykuł był maksymalnie merytoryczny – nie musi się w nim nawet pojawiać nazwa Twojej marki. Zadbaj o odpowiednie formatowanie, atrakcyjny tytuł i nagłówki, nie zaszkodzą też elementy graficzne, wykresy etc.

Pamiętaj o  dystrybucji

Mało popularny blog firmowy jest jak ta przysłowiowa szuflada, do której swoje wiersze chowają niespełnieni poeci. Samo napisanie nawet rewelacyjnego artykułu niewiele więc pomoże, jeśli nikt go nie przeczyta. Dlatego nie bagatelizuj znaczenia dystrybucji treści.

Możesz oczywiście stale rozwijać blog i czekać na to, aż zostanie on zauważony przez roboty Google, co wywinduje pozycję witryny w wyszukiwarce. Zakładamy jednak, że nie chcesz czekać na efekty miesiącami. Szybszą metodą jest promowanie artykułu w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku. Możesz to robić w obrębie oficjalnego profilu marki, ale także wykupić płatną promocję. Wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponujesz.

Zastanów się również, czy aby artykuł nie jest na tyle odkrywczy dla branży, że nie warto go dystrybuować poza blogiem firmowym. Chodzi o to, że jeśli masz super tekst i wiesz, że wywoła on sensację, to może lepszym pomysłem byłoby opublikowanie go na jakimś ważnym portalu w formie artykułu sponsorowanego? A może warto wysłać go do redakcji jakiegoś branżowego medium i poprosić o publikację lub możliwość udzielenia wypowiedzi eksperckiej? Pokombinuj, bo Ty najlepiej wiesz, na ile dobry jest artykuł.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski