Darmowe próbki są plagą całej branży marketingowej. Nachalność klientów w zakresie dostarczania bezpłatnych fragmentów strony, projektu graficznego czy tekstu zaszła na tyle daleko, że większość szanujących się agencji marketingowych nawet na takie prośby nie odpowiada lub odsyła do cennika. Najczęściej klienci oczekują napisania czegoś za darmo od copywriterów. Jeśli sam niedawno złożyłeś taką propozycję ekspertowi z zakresu tworzenia treści i zostałeś – pisząc brzydko – spławiony, to dowiedz się, jakie są inne sposoby na ocenienie faktycznych kwalifikacji copywritera.
Jeśli copywriter prowadzi blog na swojej stronie www (a powinien), to na pewno warto przeczytać kilka opublikowanych na nim artykułów. W ten sposób jesteś w stanie ocenić styl pisania copywritera, sposób jego rozumowania oraz umiejętność przedstawiania argumentów. Jeśli czytanie tego bloga sprawia Ci przyjemność i z chęcią zaglądasz do kolejnych artykułów, to jest spora szansa, że tak samo będzie z np. Twoim blogiem firmowym pisanym przez tego copywritera.
Choć w przypadku copywritingu zaprezentowanie portfolio jest znacznie trudniejsze, niż ma to miejsce na przykład w odniesieniu do projektów graficznych, to jednak każdy profesjonalny copy powinien dysponować próbkami swoich tekstów np. w pliku PDF. Poproś o przedstawienie jego dokonań, najlepiej niech to będą teksty pisane do firm z podobnej lub tej samej branży.
Rada
Przejrzyj również listę klientów copywritera. Jeśli znajdują się na niej znane marki, to należy to zapisać na duży plus.
Strona internetowa copywritera lub stojącej za nim agencji może Ci wiele powiedzieć na temat kwalifikacji danego wykonawcy. Dokładnie zapoznaj się z jej treścią i sprawdź, czy teksty są dla Ciebie atrakcyjne, czy zachęcają Cię do wysłania zapytania ofertowego lub wręcz zamówienia usługi od ręki. Jeśli tak, to trafiłeś na odpowiednią osobę.
Już na etapie wymiany maili możesz wstępnie ocenić, czy masz do czynienia z profesjonalistą, czy może tylko z kimś, kto dorabia sobie tworzeniem contentu niskiej jakości. Zwróć uwagę, czy copywriter poprawnie formułuje zdania, czy używa znaków interpunkcyjnych, czy kulturalnie się z Tobą wita na początku wiadomości, czy wyczerpująco odpowiada na pytania.
Wszystko to dobrze świadczy o profesjonalizmie copywritera i pozwala sądzić, że pisaniem zajmuje się on zawodowo, a nie dorywczo.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.