Data wpisu: 17.09.2020

Content marketing, czyli kampania, którą uruchomisz praktycznie od ręki

Firmy, które inwestują w content marketing, zawsze podkreślają dokładnie te same zalety kampanii: możliwość wzmocnienia wizerunku marki, dotarcia do klientów, którzy nie są podatni na przekaz reklamowy, osiągnięcie długofalowych korzyści w wyszukiwarce Google. Jeśli oczekujesz tego samego, ale jednocześnie zależy Ci na możliwie jak najszybszym uruchomieniu kampanii, to content marketing również będzie dla Ciebie idealnym wyborem. Więcej o tym przeczytasz w naszym poradniku.

Jak długo trwa uruchomienie kampanii content marketingowej?

To w dużej mierze zależy od tego, jak zaawansowana ma być ta kampania. Można z nią ruszyć właściwie z dnia na dzień, o ile na początek celujesz w np. publikację kilku artykułów sponsorowanych czy rozpoczęcie prowadzenia firmowego bloga na stronie (większość systemów CMS ma wbudowaną taką opcję).

Najwięcej czasu w obu przypadkach zajmie stworzenie artykułów. Możesz to natomiast zlecić profesjonalistom (copywriter, agencja content marketingowa) – przygotowanie niezbyt rozbudowanej i specjalistycznej treści zajmuje do kilku dni.

Tak czy inaczej trudno jest znaleźć drugą równie skuteczną strategię marketingową, której uruchomienie byłoby tak łatwe i szybkie. Nawet reklama Google Ads wymaga znacznie więcej zachodu, głównie z uwagi na konieczność wyselekcjonowania słów kluczowych, przygotowania treści reklam oraz skonfigurowania narzędzi analitycznych.

Mimo wszystko nie rezygnuj z planowania kampanii

Nie jest oczywiście tak, że kampanię content marketingową można uruchomić ad hoc, na kolanie, bez żadnego przygotowania. Mogłoby się to skończyć tym, że poza umieszczeniem w sieci kilku mocnych linków prowadzących do strony nie zyskamy nic więcej, a już na pewno nie w rozsądnym czasie. Dlatego sugerujemy, aby jednak poświęcić co najmniej kilka dni na m.in.:

  • analizę grupy docelowej marki,
  • wyselekcjonowanie miejsc dystrybucji treści,
  • stworzenie szablonu języka komunikacji (warto komunikować się z klientami w jednym stylu, dopasowując język oraz tematykę artykułów do charakteru marki).

Szybkie zakończenie kampanii

Sporym atutem kampanii marketingowej jest to, że można ją nie tylko szybko uruchomić, ale też zakończyć. Wspominamy o tym, bo przecież może się zdarzyć, że firma będzie zmuszona ograniczyć lub całkowicie zamrozić budżet na marketing. W przypadku content marketingu wystarczy tylko zawiesić dalszą dystrybucję treści. Co ważne, nie spowoduje to przerwania wypracowywania efektów kampanii – treści, które już zostały opublikowane, będą się nadal pozycjonować w wyszukiwarce i działać na korzyść marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry