W każdej branży już tak jest, że firmy wzajemnie się podglądają, kopiują swoje pomysły czy po prostu czerpią od siebie inspiracje. Świetnie widać to na przykładzie marketingu. Nie ma chyba przedsiębiorstwa, którego właściciel nie sprawdzałby, co też w tym obszarze robi jego konkurencja. Jeśli sam zauważyłeś, że inne firmy mocno zainwestowały w content marketing, to nie ma w tym przypadku. Powinieneś pójść w ich ślady, wcześniej dowiadując się, dlaczego Twoja konkurencja stawia właśnie na content marketing.
Rzadko się zdarza, aby firmy mogły bez ograniczeń inwestować w działania marketingowe i nie przejmować się przekroczeniem budżetu. Zakładamy, że w Twojej branży wygląda to jednak inaczej i zarówno Ty, jak i Twoja konkurencja musicie bardzo ostrożnie wydawać każdą złotówkę. W ten schemat idealnie wpisuje się właśnie content marketing.
Jest to strategia, która charakteryzuje się doskonałą efektywnością przy utrzymaniu minimalnego budżetu. Tutaj nie musisz przeznaczać na kampanię grubych tysięcy złotych miesięcznie, aby realnie wzmocnić markę. Prostą kampanię content marketingową można uruchomić już przy budżecie 500-600 złotych miesięcznie.
W zasadzie nie ma dziś mowy o tym, aby osiągnąć wysoką pozycję w Google bez wspierania się działaniami z obszaru content marketingu. Konieczne jest pozyskiwanie mocnych linków z innych serwisów – i nie mamy tutaj na myśli katalogów czy zwykłych stron zapleczowych, ale na przykład popularne portale internetowe. Mało tego: dla Google bardzo istotnym czynnikiem rankingowym jest jakość i aktualność treści zamieszczonych na firmowej stronie www.
W ramach strategii content marketingowej można (i warto) poprawić merytoryczną wartość wszelkich tekstów, na jakie może się natknąć użytkownik strony, a przede wszystkim zacząć prowadzić firmowy blog z artykułami poradnikowymi. To doskonale „robi SEO”.
Musisz sobie zdawać sprawę z tego, że nie ma kampanii content marketingowej, która przyniosłaby natychmiastowe efekty. To nie działa na pstryknięcie palcami. Musisz uzbroić się w cierpliwość i myśleć o celu, który chcesz osiągnąć za na przykład pół roku. Uwierz jednak, że warto zacisnąć zęby i konsekwentnie trzymać się obranej strategii.
Ogromną zaletą content marketingu jest bowiem to, że efekty kampanii będą widoczne jeszcze wiele lat po jej zakończeniu. Oznacza to, że nawet jeśli przerwiesz finansowanie działań marketingowych, to i tak te już podjęte będą pracować na rozpoznawalność Twojej marki w przyszłości.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.