Outsourcing działań marketingowych – dlaczego warto? 5 najważniejszych korzyści

Data wpisu: 04.05.2017

Outsourcing marketingu to po prostu zlecanie działań związanych z promocją firmy czy marki na zewnątrz. Jest to bardzo popularne rozwiązanie, szczególnie w gronie firm, których zwyczajnie nie stać na utrzymywanie działów marketingu w swoich strukturach. Czy jest to dobra opcja dla Ciebie? Przekonaj się. Poznaj 5 najważniejszych korzyści, które może dać Twojej firmie outsourcing działań marketingowych.

  1. Optymalizacja budżetowa – mądrze brzmiące określenie, a chodzi po prostu o to, że korzystając z outsourcingu działań marketingowych wydajesz mniej. Stworzenie etatu dla zespołu specjalistów to duży koszt, a jedna osoba i tak nie ogarnie wszystkiego samodzielnie. Poza tym dochodzą składki ubezpieczeniowe. W przypadku współpracy z zewnętrzną firmą otrzymujesz fakturę, która stanowi Twój koszt. Sumarycznie taka obsługa jest po prostu najtańszą opcją.
  2. Dostęp do znakomitych specjalistów – nie czarujmy się. Utalentowani i doświadczeni marketingowcy nie pracują w małych i średnich firmach na etacie, tylko w wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że Twoje działania marketingowe przejmą fachowcy z krwi i kości, to musisz ich szukać w agencjach, czyli skorzystać z outsourcingu.
  3. Dobór najlepszych rozwiązań agencja reklamowa świadcząca outsourcing działań marketingowych chce, aby Twoja firma osiągnęła sukces. Dlaczego? Ponieważ wtedy dostanie pieniądze, a także zyska zadowolonego klienta, który będzie ją polecać znajomym firmom. Dlatego korzystając z outsourcingu masz pewność, że zaproponowane i podjęte działania wpłyną na korzyść Twojej marki.
  4. Ogromna oszczędność czasu i zasobów – zrozumiesz ten punkt wtedy, gdy spróbujesz podjąć jakiekolwiek działania marketingowe na własną rękę. Uwierz – będzie ciężko. Poświęcisz na to mnóstwo czasu, a efekty mogą nie przyjść. Oczywiście, możesz zrzucić te obowiązki na sekretariat czy innych pracowników, ale czy naprawdę chcesz, aby ci ludzie wykonywali coś, co jest poza zakresem ich kompetencji? Czy może lepiej, aby skupili się na tym, co przynosi Twojej firmie pieniądze?
  5. Dostęp do nowych rozwiązańpracownicy agencji reklamowej zawsze są na bieżąco i orientują się w najnowszych trendach, bo po prostu z tego żyją. Masz więc pewność, że to, co zostanie zaoferowane Twojej firmie, jest zgodne z aktualnymi realiami rynkowymi i pozwoli Ci podjąć skuteczną konkurencję z innymi firmami z Twojej branży.

Outsourcing działań marketingowych to naprawdę najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia nie tylko kosztów obsługi, ale także efektów. Chcesz poznać szczegóły lub otrzymać ofertę dopasowaną do wymagań Twojej firmy? Jesteśmy do dyspozycji.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski