Wielu właścicieli portali internetowych czy stron wypełnionych wartościową i często aktualizowaną treścią nie wie, że może znacząco zwiększyć ruch na witrynie i to całkowicie za darmo. Wystarczy dodać stronę do usługi Google News. Dlaczego warto? Jakie warunki trzeba spełnić? O tym przeczytasz w naszym poradniku.
To po prostu jedna z funkcji wyszukiwarki Google, która agreguje wiadomości i nagłówki z tysięcy stron na całym świecie. Po wybraniu opcji „Wiadomości” użytkownik otrzyma propozycje artykułów i ciekawych newsów mogących odpowiadać na jego zapytanie. Jeśli więc np. wpiszesz w wyszukiwarkę hasło „koncerty 2018”, to Google poinformuje Cię np. o cenach biletów na koncert Eda Sheerana w Warszawie.
Funkcja umożliwia także daleko idące filtrowanie wyników, w tym:
Powód jest prozaiczny, ale też niezwykle istotny dla wszystkich twórców treści: dodanie strony do Google News praktycznie gwarantuje znaczący wzrost ruchu, czyli liczby odwiedzin. To z kolei przekłada się na większą świadomość marki wydawcy, a tym samym na budowanie jego eksperckiej pozycji w Internecie. Dalej mamy już do czynienia z efektem kuli śnieżnej.
Warto wiedzieć, że w badaniach użytkownicy Internetu przyznają, iż artykuły z Google News są dla nich bardziej wiarygodne niż te publikowane na portalach typu Onet. Czytelnicy chętniej klikają w linki prowadzące do stron wyświetlanych w zakładce „Wiadomości”.
W praktyce każdy wydawca internetowy powinien przynajmniej spróbować dodać swoją stronę do Google News, ponieważ nic nie traci, a może wiele zyskać. Jeśli obecna strategia marketingowa nie przynosi efektu i czytelników wciąż jest jak na lekarstwo, warto spróbować czegoś nowego – a Google News rzeczywiście potrafi dać niezłego „kopa” promocyjnego e-wydawnictwu.
Google wskazuje dość konkretne wymagania stawiane wydawcom. Najważniejsze zasady to:
Oczywiście konieczne jest również dodanie strony do Konsoli Wyszukiwania, co pozwoli Google potwierdzić, że jesteś administratorem witryny. Obowiązują również pewne wymagania techniczne, które nie są szczególnie kłopotliwe – znajdziesz je po wejściu do panelu Centrum Wydawców Google News.
W tym samym miejscu (czyli w Centrum Wydawców Google News) dokonuje się zgłoszenia strony do usługi. Bardzo uważnie studiuj każdy krok, bo łatwo popełnić błąd i np. dodać stronę, która nie spełnia wymagań programu – a to od razu dyskwalifikuje zgłoszenie.
Po wysłaniu zgłoszenia musisz czekać na odpowiedź Google. Jeśli będzie pozytywna – brawo, zaczniesz obserwować wyraźny wzrost ruchu na stronie. Jeśli jednak Google grzecznie odmówi, musisz poczekać aż 60 dni na wysłanie kolejnego zgłoszenia.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.