Data wpisu: 07.08.2017

Jesteś wydawcą? Dodaj swoją stronę do Google News!

Wielu właścicieli portali internetowych czy stron wypełnionych wartościową i często aktualizowaną treścią nie wie, że może znacząco zwiększyć ruch na witrynie i to całkowicie za darmo. Wystarczy dodać stronę do usługi Google News. Dlaczego warto? Jakie warunki trzeba spełnić? O tym przeczytasz w naszym poradniku.

Czym właściwie jest Google News?

To po prostu jedna z funkcji wyszukiwarki Google, która agreguje wiadomości i nagłówki z tysięcy stron na całym świecie. Po wybraniu opcji „Wiadomości” użytkownik otrzyma propozycje artykułów i ciekawych newsów mogących odpowiadać na jego zapytanie. Jeśli więc np. wpiszesz w wyszukiwarkę hasło „koncerty 2018”, to Google poinformuje Cię np. o cenach biletów na koncert Eda Sheerana w Warszawie.

Funkcja umożliwia także daleko idące filtrowanie wyników, w tym:

  • Wybór konkretnej redakcji (portalu, gazety etc.),
  • Filtrowanie wiadomości ze względu na region,
  • Wyszukiwanie konkretnych wiadomości.

Dlaczego warto dodać stronę do Google News?

Powód jest prozaiczny, ale też niezwykle istotny dla wszystkich twórców treści: dodanie strony do Google News praktycznie gwarantuje znaczący wzrost ruchu, czyli liczby odwiedzin. To z kolei przekłada się na większą świadomość marki wydawcy, a tym samym na budowanie jego eksperckiej pozycji w Internecie. Dalej mamy już do czynienia z efektem kuli śnieżnej.

Warto wiedzieć, że w badaniach użytkownicy Internetu przyznają, iż artykuły z Google News są dla nich bardziej wiarygodne niż te publikowane na portalach typu Onet. Czytelnicy chętniej klikają w linki prowadzące do stron wyświetlanych w zakładce „Wiadomości”.

W praktyce każdy wydawca internetowy powinien przynajmniej spróbować dodać swoją stronę do Google News, ponieważ nic nie traci, a może wiele zyskać. Jeśli obecna strategia marketingowa nie przynosi efektu i czytelników wciąż jest jak na lekarstwo, warto spróbować czegoś nowego – a Google News rzeczywiście potrafi dać niezłego „kopa” promocyjnego e-wydawnictwu.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby dodać stronę do Google News?

Google wskazuje dość konkretne wymagania stawiane wydawcom. Najważniejsze zasady to:

  • Portal musi mieć charakter prasowy,
  • Publikowane wiadomości muszą budzić zainteresowanie czytelników,
  • Pod uwagę nie są brane wiadomości o pogodzie czy ogłoszenia,
  • Każdy artykuł musi być podpisany imieniem i nazwiskiem autora lub nazwą redakcji,
  • Redakcja musi mieć dane kontaktowe: adres i numer telefonu,
  • Dobrze odbierane są strony oficjalnie informujące o liczbie i nazwiskach redaktorów,
  • Treści muszą prezentować choćby przyzwoitą jakość, być pozbawione błędów i poprawne stylistycznie oraz językowo.

Oczywiście konieczne jest również dodanie strony do Konsoli Wyszukiwania, co pozwoli Google potwierdzić, że jesteś administratorem witryny. Obowiązują również pewne wymagania techniczne, które nie są szczególnie kłopotliwe – znajdziesz je po wejściu do panelu Centrum Wydawców Google News.

W tym samym miejscu (czyli w Centrum Wydawców Google News) dokonuje się zgłoszenia strony do usługi. Bardzo uważnie studiuj każdy krok, bo łatwo popełnić błąd i np. dodać stronę, która nie spełnia wymagań programu – a to od razu dyskwalifikuje zgłoszenie.

Po wysłaniu zgłoszenia musisz czekać na odpowiedź Google. Jeśli będzie pozytywna – brawo, zaczniesz obserwować wyraźny wzrost ruchu na stronie. Jeśli jednak Google grzecznie odmówi, musisz poczekać aż 60 dni na wysłanie kolejnego zgłoszenia.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry