Instalacja systemów Soluma

Pytanie klienta: Dlaczego systemy marki Soluma umieszczamy wyłącznie na serwerach własnych Soluma?

Odpowiedź:

Systemy informatyczne marki Soluma, w tym CMS, ERP, portale, strony internetowe, moduły etc, to zaawansowane i sprawdzone rozwiązania przeznaczone dla wymagających klientów. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepszy system jest bezwartościowy, jeśli – pisząc obrazowo – „nie zaparkujemy go” w Internecie. Rolę takiego parkingu pełni oczywiście serwer. Od lat korzystamy wyłącznie z własnej infrastruktury hostingowej. Oznacza to, że klient kupując u nas np. produkcję strony www, jednocześnie decyduje się na skorzystanie z zasobów naszego serwera. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia klienta. Dlaczego? Już wyjaśniamy.

Pełna odpowiedzialność po naszej stronie

Każdy właściciel strony www, portalu czy narzędzia klasy ERP musi się liczyć z pewnym ryzykiem awarii – tego zwyczajnie nie da się przewidzieć. Gdy już do tego dojdzie, trzeba szybko działać, aby zminimalizować ewentualne straty. Jeśli system Soluma został umieszczony na naszym serwerze, możemy bez zbędnych formalności przystąpić do usuwania awarii. Nie musimy ustalać, kto zawinił – za wszystko bierzemy pełną odpowiedzialność.

Teraz wyobraźmy sobie, że system został umieszczony na serwerze obcej firmy. Następuje awaria. Pierwszym krokiem będzie ustalenie, gdzie wystąpił błąd. Nie możemy zagwarantować, że dostawca usługi natychmiast zareaguje na nasz wniosek. W przypadku firm oferujących tani hosting normą jest też tzw. „spychologia”, czyli zrzucanie odpowiedzialności na dostawcę systemu, nawet jeśli jest to zupełnie nieuzasadnione.

Musimy również podkreślić, że usługę hostingu świadczymy od ponad 10 lat i NIGDY nie odnotowaliśmy żadnej awarii.

Niższy koszt

Wróćmy jeszcze do sytuacji, w której, czysto hipotetycznie, nasz system zostałby umieszczony na zewnętrznym serwerze. Wystąpiła awaria, ale okazało się, że wina leży po stronie dostawcy hostingu. Przywrócenie systemu będzie wówczas dodatkowo płatne, a koszt poniesie klient. Nie możemy bowiem finansować czyjejś nieudolności. W przypadku, gdy to my w 100% odpowiadamy za stabilność systemu i serwera, nie ma mowy o żadnych dodatkowych opłatach z tytułu usunięcia awarii.

Aktualizacje. Nie ma możliwości, aby jakikolwiek system informatyczny się bez nich obył. Jest to oczywiście usługa dodatkowo płatna, jednak w sytuacji, gdy system znajduje się na naszym serwerze, cena dla klienta jest nawet o 40% niższa niż w przypadku zewnętrznego dostawcy.

Bardzo ważne jest także to, że każdy klient kupujący dowolny system informatyczny Soluma, przez pierwszy rok korzysta z zupełnie DARMOWYCH aktualizacji. Ta usługa jest jednak możliwa wyłącznie wtedy, gdy system znajduje się na naszym serwerze.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

W gruncie rzeczy powinien to być najważniejszy argument dla każdego klienta. Nie ma na rynku drugiej usługi hostingowej, która mogłaby się równać z naszym rozwiązaniem pod względem bezpieczeństwa.

Nikt nie oferuje równorzędnego systemu wykonywania kopii zapasowych – u nas odbywa się to codziennie (kopia do 3 dni wstecz), co 14 dni wykonujemy także dodatkowe kopie baz danych na odrębnych serwerach, a co miesiąc przeprowadzamy kopię FTP, także na odrębnych serwerach. Wszystkie kopie są przechowywane przez kilka miesięcy. Ma to ogromne znaczenie w kontekście coraz poważniejszego zagrożenia cyberprzestępczością.

Czy mimo wszystko jest możliwe wdrożenie systemu Soluma na zewnętrznym serwerze?

Tak, ale wyłącznie w szczególnych przypadkach. Zawsze jednak odbywa się to na wyraźne żądanie klienta i na jego pełną odpowiedzialność. Klient musi być świadomy, że automatycznie rezygnuje ze wszystkich opisanych wyżej korzyści. Ponadto wdrożenie systemu Soluma na zewnętrznym serwerze może się wiązać z dodatkowym kosztem, w tym z kosztem licencji dla innego hostingu (od 3000 zł netto).  Czy zatem warto? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być oczywista.

Inne