W czym możemy pomóc?

Instrukcja dla stron Biznes Ekonomiczna

Instrukcja dla stron w wersji Ekonomicznej z modułem bloga /aktualności

Uwaga: w systemie CMS dostępnych jest szereg opcji (link) nie opisanych w poniższej instrukcji - ich użycie nie jest ujęte gwarancją ani bezpłatnym wsparciem technicznym. Nie zalecamy korzystania z nich. Możliwe jest rozszerzenie funkcjonalności systemu CMS odpłatnie. Opcje objęte wsparciem technicznym wymieniono poniżej, dostępne po zalogowaniu do systemu CMS.

Wygląd strony głównej

Wygląd poszczególnych elementów na WWW

Po zalogowaniu do CMS przejdź do: Ustawienia -> Wygląd
Kliknij na ikonę ołówka przy pozycji, którą chcesz edytować.


Górna grafika pod menu

  • Tytuł: Duży tytuł na grafice
  • Treść: tekst jaki się pojawi pod tytułem na grafice
     
  • Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na grafice
  • Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji na grafice
     
  • Wyrównanie treści: wyrównanie tekstu na grafice (do lewej lub od środka)
     
  • Położenie grafiki: położenie grafiki na grafice
    w tle: grafika na całą szerokość (wymiar zdjęcia: 1340 pikseli na 400 pikseli)
    do prawej: grafika pojawi się po lewej stronie (w graj plik PNG bez tła , aby uzyskać efekt podobny do: www.re4.pl)
     
  • Dopasowanie grafiki (skalowanie grafiki na różnych rozdzielczościach):
    - wypełnienie (ZALECANE): grafika wypełnia pole tła zawsze (rozciąga się)
    - zmieść w obszarze: grafika skaluje się swobodnie, a pole tła skaluje się osobno
     
  • Wysokość grafiki: 
    - Stała (ZALECANE): stała wysokość slidera przy rożnych rozdzielczościach
    - Autodopasowanie: wysokość dostosowuje się do zawartości i rozdzielczości
     
  • Maska: określ w procentach jakie tło ma być nałożone na grafikę (kolor domyślny systemu); w przypadku 0 % - nie zostaje nałożona maska.
  • Kolor tekstu: kolor tekstu na grafice
     
  • Zdjęcie główne: 
    wgraj zdjęcie główne które ma być na grafice (jeśli nie wgrasz zdjęcia pojawi się samo tło - takie jako kolor dominujący strony). 
     
  • Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Usługi - Co robimy

Sekcja pod górną grafiką.

  • Tytuł: nazwa sekcji na www
  • Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
     
  • Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na końcu sekcji
  • Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji 
     
  • Typ elementu: ustaw jak prezentować ma sie sekcja na www:
    - Ikony (widok ikon na www)
    - Grafiki (widok zdjęć na www)
     
  • Po wybraniu ustawień kliknij zapisz. wróć na i Ustawienia -> Wygląd przejdź do zagnieżdżonych do podstron w te sekcji (to 3 usługi jakie pojawią się na stronie głównej) - kliknij edytuj na pierwszą usługę (podobnie skonfiguruj pozostałe 2 usługi):
     
  • Tytuł: nazwa usługi widoczna na www
  • Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą usługi (w przypadku wybrania widoku z ikonami)
  • Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu na usługę
     
  • Zdjęcie główne: 
    wgraj zdjęcie główne (lub ikonę , jeśli wybrałeś widok ikon) które ma być widoczne na www (zdjęcia zalecamy nie większe niż 400 pikseli, poziome)
     
  • Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Portfolio 

  • Zanim przystąpisz do edycji tej sekcji (jeśli chcesz by była widoczna na www) to przejdź w cms do Media - > Galeria i dodaj galerię jaka będzie widoczna  na www (wgraj 6 zdjęć): dodawanie galerii: https://soluma.pl/faq/instrukcja-cms-soluma/media/galeria.
  • Po dodaniu galerii przejdź do edycji tej sekcji.
     
  • Tytuł: nazwa sekcji na www
  • Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
  • Widoczny: włącz lub wyłącz sekcję na www
     
  • Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na końcu sekcji
  • Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji 
     
  • Galeria do portfolio: wybierz z listy galerie jaka ma się pojawić na stronie głównej.
     
  • Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Grafika pod usługami

  • Sekcja z grafiką pod usługami (lub pod portfolio - jeśli włączono widok portfolio).
  • Konfiguracja identyczna jak w przypadku Slidera (wyżej opisane)


Aktualności/ Blog

Sekcja bloga lub aktualności (osobno płatna)

  • Tytuł: nazwa sekcji na www
  • Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
  • Widoczny: włącz lub wyłącz sekcję na www
     
  • Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na końcu sekcji
  • Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji 
     
  • Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Kontakt

Sekcja strony głównej na dole strony - nad stopką strony.

  • Tytuł: nazwa sekcji na www
  • Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
  • Dane kontaktowe: wprowadź dane kontaktowe jakie mają się pojawić na stronie głównej
     
  • Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Wygląd / czcionka na www

  • Zaokrąglenie rogów: 
    - Zaokrąglone rogi: wybrane elementy strony będą miały zaokrąglenia (np. przyciski akcji)
    - Bez zaokrąglenia: wybrane elementy strony będą miały prostokątne rogi (np. przyciski akcji)
     
  • Czcionka:
    Wybór czcionki , która będzie widoczna na stronie.

 


 

Konfiguracja strony: 

Przejdź do: Ustawienia -> Ustawienia

Sekcja SEO:

  • Title: po wypełnieniu tego pola pojawia się ono w kodzie strony w
  • Opis seo: po wypełnieniu tego pola pojawia się ono w kodzie strony w

Sekcja „E-mail”:

  • E-mail dla wiadomości systemowych: domyślny adres e-mail na jaki będą przychodzić informacje z formularzy, komentarzy.

Sekcja „Wygląd”.

  • Kolor wiodący: możliwość zmiany kolorystyki www  w ustalonym zakresie
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.
 
 

 

Zarządzanie podstronami w menu:

O firmie, Kontakt, Realizacje, Oferta, etc

Edycja podstron:

Przejdź w cms do: Strony
sekcja z podstronami „Menu główne”, kliknij na ikonę edycji ikona edycji aby edytować daną podstronę.

Dodawanie podstron w ofercie:

Przejdź w cms do: Strony
sekcja z podstronami „Menu główne”, kliknij na ikonę "+" przy stronie w której checsz dodać kolejną podstronę

Opis widoku podstrony:

Sekcja „Treść”

  • Tytuł strony: tytuł strony na www (pole obowiązkowe)
  • Opis: treść strony, do 5000 znaków (pole obowiązkowe)
  • Kategoria: określamy w jakiej kategorii ma się pojawić strona.

Następnie klikamy na dole strony „Zapisz” i możemy przystąpić do uzupełniania pozostałych parametrów:

Galeria

  • Dodawanie galerii: Klikamy „Dodaj nową galerię” , potwierdzamy chęć dodania galerii, następnie klikamy „Dodaj pliki”. Wskazujemy pliki jakie chcemy dodać ze swojego komputera do tej galerii (zalecamy nie więcej niż 20 plików na raz, pliki do 0,5 Mb). Wgrają się ikony plików oraz będzie widoczny pasek postępu wgrywania plików do systemu. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”.

Galeria automatycznie zostanie przypisana do strony (wyświetli się pod na dole strony). Nazwa galerii będzie identyczna jak wpisany Tytuł strony.
Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz galerię” wybrać wcześniej dodaną galerię” i przypisać ją do strony.

Zdjęcie główne

  • Zdjęcie widoczne na www pod tytułem strony oraz na liście usług. Dodawanie zdjęcia głównego: Klikamy „wgraj nowe zdjęcie”, następnie klikamy „Dodaj”. Wskazujemy zdjęcie jakie chcemy dodać ze swojego komputera. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”. Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz zdjęcie” wybrać wcześniej dodane zdjęcie i przypisać je do strony.

 


 

Zarządzanie artykułami

Ustawienia -> Kategorie, sekcja Artykuły (kliknij ikonę edycji ikona edycji przy danej kategorii.

Dodawanie artykułów

Aby dodać artykuł  przechodzimy do menu Artykuły -> Dodaj artykuł.

Następnie wypełniamy pola:

  • Tytuł: tytuł artykułu (pole obowiązkowe)
  • Treść: treść artykułu, do 5000 znaków (pole obowiązkowe)

Następnie ustawiamy pozostałe paramenty:

Kategoria: wybór kategorii, wskazujemy w której kategorii (w którym dziale ma się pojawić artykuł na stronie www

Sekcja „Widoczność:”

  • Widoczny od: data i godzina od której ma być widoczny artykuł na www (kolejność wyświetlana na stronie www)

Galeria

  • Dodawanie galerii do artykułu: Klikamy „Dodaj nową galerię” , potwierdzamy chęć dodania galerii, następnie klikamy „Dodaj pliki”. Wskazujemy pliki jakie chcemy dodać ze swojego komputera do tej galerii (zalecamy nie więcej niż 20 plików na raz, pliki do 0,5 Mb). Wgrają się ikony plików oraz będzie widoczny pasek postępu wgrywania plików do systemu. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”.

Galeria automatycznie zostanie przypisana do artykułu (wyświetli się pod artykułem na dole strony). Nazwa galerii będzie identyczna jak wpisany Tytuł artykułu.
Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz galerię” wybrać wcześniej dodaną galerię” i przypisać ją do artykułu.

Zdjęcie główne

  • Zdjęcie widoczne na www pod tytułem strony oraz na liście usług. Dodawanie zdjęcia głównego: Klikamy „wgraj nowe zdjęcie”, następnie klikamy „Dodaj”. Wskazujemy zdjęcie jakie chcemy dodać ze swojego komputera. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”. Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz zdjęcie” wybrać wcześniej dodane zdjęcie i przypisać je do strony.
 


 

Inne: 

Powiązane artykuły

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry