Instrukcja dla stron Biznes

Instrukcja dla stron w wersji Biznes.

Uwaga w systemie CMS dostępnych jest szereg opcji (link) nie opisanych w poniższej instrukcji - ich użycie nie jest ujęte gwarancją ani bezpłatnym wsparciem technicznym. Nie zalecamy korzystania z nich. Możliwe jest rozszerzenie funkcjonalności systemu CMS odpłatnie. Opcje objęte wsparciem technicznym wymieniono poniżej, dostępne po zalogowaniu do systemu CMS.

Wygląd

Wygląd poszczególnych elementów na WWW

Po zalogowaniu do CMS przejdź do: Ustawienia -> Wygląd
Kliknij na ikonę ołówka przy pozycji, którą chcesz edytować.


Slider 

(slider górny na stronie głównej, grafika pod menu)
Tytuł: Duży tytuł na sliderze
Treść: tekst jaki się pojawi pod tytułem na sliderze
 
Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na slajderze
Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji na sliderze
 
Wyrównanie treści: wyrównanie tekstu na sliderze (do lewej lub od środka)

Położenie grafiki: położenie grafiki na sliderze
- w tle: grafika na całą szerokość slidera (wymiar zdjęcia: 1340 pikseli na 400 pikseli)
- do prawej: grafika pojawi się po lewej stronie (w graj plik PNG bez tła , aby uzyskać efekt podobny do: www.re4.pl)
 
Dopasowanie grafiki (skalowanie grafiki na różnych rozdzielczościach):
- wypełnienie (ZALECANE): grafika wypełnia pole tła zawsze (rozciąga się)
- zmieść w obszarze: grafika skaluje się swobodnie, a pole tła skaluje się osobno
 
Wysokość slidera: 
- Stała (ZALECANE): stała wysokość slidera przy rożnych rozdzielczościach
- Autodopasowanie: wysokość dostosowuje się do zawartości i rozdzielczości
 
Maska: określ w procentach jakie tło ma być nałożone na grafikę slaidera (kolor domyślny systemu); w przypadku 0 % - nie zostaje nałożona maska.
 
Kolor tekstu: kolor tekstu na slajderze
 
Zdjęcie główne: 
wgraj zdjęcie główne które ma być na sliderze (jeśli nie wgrasz zdjęcia pojawi się samo tło - takie jako kolor dominujący strony). 
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Usługi - Co robimy

Sekcja pod slajderem. 

Tytuł: nazwa sekcji na www
Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
 
Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na końcu sekcji
Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji 
 
Typ elementu: ustaw jak prezentować ma sie sekcja na www:
- Ikony (widok ikon na www)
- Grafiki (widok zdjęć na www)
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz. wróć na i Ustawienia -> Wygląd przejdź do zagnieżdżonych do podstron w te sekcji (to 3 usługi jakie pojawią się na stronie głównej) - kliknij edytuj na pierwszą usługę (podobnie skonfiguruj pozostałe 2 usługi):
 
Tytuł: nazwa usługi widoczna na www
Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą usługi (w przypadku wybrania widoku z ikonami)
Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu na usługę
 
Zdjęcie główne: 
wgraj zdjęcie główne (lub ikonę , jeśli wybrałeś widok ikon) które ma być widoczne na www (zdjęcia zalecamy nie większe niż 400 pikseli, poziome)
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Portfolio

Zanim przystąpisz do edycji tej sekcji (jeśli chcesz by była widoczna na www) to przejdź w cms do Media - > Galeria i dodaj galerię jaka będzie widoczna  na www (wgraj 6 zdjęć): dodawanie galerii: https://soluma.pl/faq/instrukcja-cms-soluma/media/galeria.
Po dodaniu galerii przejdź do edycji tej sekcji.
 
Tytuł: nazwa sekcji na www
Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
Widoczny: włącz lub wyłącz sekcję na www
 
Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na końcu sekcji
Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji 
 
Galeria do portfolio: wybierz z listy galerie jaka ma się pojawić na stronie głównej.
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Grafika pod usługami

Sekcja z grafiką pod usługami (lub pod portfolio - jeśli włączono widok portfolio).
Konfiguracja identyczna jak w przypadku Slidera (wyżej opisane)


Aktualności

Sekcja bloga lub aktualności (osobno płatna)
 
Tytuł: nazwa sekcji na www
Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
Widoczny: włącz lub wyłącz sekcję na www
 
Napis na przycisku: napis na przycisku akcji na końcu sekcji
Link do przycisku: link, który zadziała po kliknięciu w przycisk akcji 
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.


Kontakt

Sekcja strony głównej na dole strony - nad stopką strony.
 
Tytuł: nazwa sekcji na www
Treść: tekst jaki się pojawi pod nazwą sekcji na www
Dane kontaktowe: wprowadź dane kontaktowe jakie mają się pojawić na stronie głównej
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.

Wygląd / czcionka
 
Zaokrąglenie rogów: 
- Zaokrąglone rogi: wybrane elementy strony będą miały zaokrąglenia (np. przyciski akcji)
- Bez zaokrąglenia: wybrane elementy strony będą miały prostokątne rogi (np. przyciski akcji)
 
Czcionka:
Wybór czcionka , która będzie widoczna na stronie.

Konfiguracja

Po zalogowaniu do CMS przejdź do: Ustawienia -> Ustawienia

Sekcja SEO:

  • Title: po wypełnieniu tego pola pojawia się ono w kodzie strony w
  • Opis seo: po wypełnieniu tego pola pojawia się ono w kodzie strony w

Sekcja „E-mail”:

  • E-mail dla wiadomości systemowych: domyślny adres e-mail na jaki będą przychodzić informacje z formularzy, komentarzy.
Kolor domyślny systemu,
  • aby ustawić kolor dominujący w sekcji Wygląd -> Kolor wiodący
 
Po wybraniu ustawień kliknij zapisz.
 
 

Konfiguracja: 

Przejdź do: Ustawienia -> Ustawienia

Sekcja SEO:

  • Title: po wypełnieniu tego pola pojawia się ono w kodzie strony w
  • Opis seo: po wypełnieniu tego pola pojawia się ono w kodzie strony w

Sekcja „E-mail”:

  • E-mail dla wiadomości systemowych: domyślny adres e-mail na jaki będą przychodzić informacje z formularzy, komentarzy.

Sekcja „Wygląd”.

  • Kolor wiodący: możliwość zmiany kolorystyki www  w ustalonym zakresie
 
 

Zarządzanie podstronami w menu:

O firmie, Kontakt, Realizacje, Oferta, etc

Edycja podstron:

Przejdź w cms do: Strony
sekcja z podstronami „Menu główne”, kliknij na ikonę edycji ikona edycji aby edytować daną podstronę.

Dodawanie podstron w ofercie:

Przejdź w cms do: Strony
sekcja z podstronami „Menu główne”, kliknij na ikonę "+" przy stronie w której checsz dodać kolejną podstronę

Opis widoku podstrony:

Sekcja „Treść”

  • Tytuł strony: tytuł strony na www (pole obowiązkowe)
  • Opis: treść strony, do 5000 znaków (pole obowiązkowe)
  • Kategoria: określamy w jakiej kategorii ma się pojawić strona.

Następnie klikamy na dole strony „Zapisz” i możemy przystąpić do uzupełniania pozostałych parametrów:

Galeria

  • Dodawanie galerii: Klikamy „Dodaj nową galerię” , potwierdzamy chęć dodania galerii, następnie klikamy „Dodaj pliki”. Wskazujemy pliki jakie chcemy dodać ze swojego komputera do tej galerii (zalecamy nie więcej niż 20 plików na raz, pliki do 0,5 Mb). Wgrają się ikony plików oraz będzie widoczny pasek postępu wgrywania plików do systemu. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”.

Galeria automatycznie zostanie przypisana do strony (wyświetli się pod na dole strony). Nazwa galerii będzie identyczna jak wpisany Tytuł strony.
Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz galerię” wybrać wcześniej dodaną galerię” i przypisać ją do strony.

Zdjęcie główne

  • Zdjęcie widoczne na www pod tytułem strony oraz na liście usług. Dodawanie zdjęcia głównego: Klikamy „wgraj nowe zdjęcie”, następnie klikamy „Dodaj”. Wskazujemy zdjęcie jakie chcemy dodać ze swojego komputera. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”. Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz zdjęcie” wybrać wcześniej dodane zdjęcie i przypisać je do strony.

 

Zarządzanie Blogiem / Aktualnościami.

Zmiany nazw kategorii:

Ustawienia -> Kategorie, sekcja Artykuły (kliknij ikonę edycji ikona edycji przy danej kategorii.

Dodawanie artykułów

Aby dodać artykuł  przechodzimy do menu Artykuły -> Dodaj artykuł.

Następnie wypełniamy pola:

  • Tytuł: tytuł artykułu (pole obowiązkowe)
  • Treść: treść artykułu, do 5000 znaków (pole obowiązkowe)

Następnie ustawiamy pozostałe paramenty:

Kategoria: wybór kategorii, wskazujemy w której kategorii (w którym dziale ma się pojawić artykuł na stronie www

Sekcja „Widoczność:”

  • Widoczny od: data i godzina od której ma być widoczny artykuł na www (kolejność wyświetlana na stronie www)

Galeria

  • Dodawanie galerii do artykułu: Klikamy „Dodaj nową galerię” , potwierdzamy chęć dodania galerii, następnie klikamy „Dodaj pliki”. Wskazujemy pliki jakie chcemy dodać ze swojego komputera do tej galerii (zalecamy nie więcej niż 20 plików na raz, pliki do 0,5 Mb). Wgrają się ikony plików oraz będzie widoczny pasek postępu wgrywania plików do systemu. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”.

Galeria automatycznie zostanie przypisana do artykułu (wyświetli się pod artykułem na dole strony). Nazwa galerii będzie identyczna jak wpisany Tytuł artykułu.
Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz galerię” wybrać wcześniej dodaną galerię” i przypisać ją do artykułu.

Zdjęcie główne

  • Zdjęcie widoczne na www pod tytułem strony oraz na liście usług. Dodawanie zdjęcia głównego: Klikamy „wgraj nowe zdjęcie”, następnie klikamy „Dodaj”. Wskazujemy zdjęcie jakie chcemy dodać ze swojego komputera. Jak już wszystkie paski postępu dojdą do końca, klikamy „Zamknij”. Klikamy na dole strony „Zapisz”

Możemy również z listy „Wybierz zdjęcie” wybrać wcześniej dodane zdjęcie i przypisać je do strony.

 

FAQ