Data wpisu: 01.12.2022

Jak akcentować korzyści dla klienta biznesowego w tekstach na firmowej stronie internetowej?

Firmowa strona internetowa musi być wypełniona wartościową i jakościową treścią. To wymóg nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania, ale przede wszystkim budowania pozytywnego, profesjonalnego i zaufanego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Teksty pozwalają przybliżyć ofertę, kwalifikacje firmy, jej zaplecze kompetencyjne i sprzętowe etc. Trzeba tutaj pamiętać, że każdą treść piszemy z myślą o grupie docelowej, czyli o osobach, które mają ją przeczytać. Jeśli jest to klient biznesowy, to kluczowe znaczenie ma zaakcentowanie w tekstach istotnych dla niego korzyści. Jak to zrobić? Wykorzystaj nasze wskazówki.

Zastanów się, jakie korzyści mają znaczenie dla Twojego klienta

Co ważne, dla klienta biznesowego istotne mogą być zupełnie inne składniki oferty niż te, na które zwraca uwagę klient B2C. Profesjonaliści z reguły skupiają się nie na cenie produktu/usługi, ale na jakości wykonania (potwierdzonej np. specyfikacją techniczną czy certyfikatami), czasie realizacji, gwarancji oraz kompleksowej obsłudze.

Przykładowo: podczas gdy konsumenta można łatwo skusić do zakupu rabatem gotówkowym, to klient biznesowy o wiele chętniej wybierze ofertę, która obejmuje różnego rodzaju dodatki, na przykład przedłużoną gwarancję.

Pamiętaj

Korzyści muszą być wiarygodne i zrozumiałe dla klienta. Nie wymyślaj ich „na siłę”, np. powołując się na „wyjątkową jakość”, której nie możesz w żaden sposób udowodnić przed dostarczeniem produktu/zrealizowaniem usługi.

Nie trać miejsca i czasu na podkreślanie nieistotnych korzyści z punktu widzenia klienta B2B

Wiedząc, co jest ważne dla Twojego klienta, nie wydłużaj sztucznie tekstów opisując korzyści, na które czytelnik praktycznie nie zwróci uwagi. Pamiętaj, że klient biznesowy chce dostać konkret. Po to odwiedził Twoją stronę internetową i zabrał się za czytanie tekstów. Nie irytuj go laniem wody i akcentowaniem korzyści, które kompletnie go nie obchodzą.

Zadbaj o atrakcyjną i czytelną edycję tekstów

Korzyści dla klienta biznesowego akcentuje się nie tylko słownie, ale także poprzez odpowiednią edycję. Najważniejsze składniki oferty, o których klient powinien się od razu dowiedzieć, warto wyróżnić np. poprzez pogrubienie, wyjustowanie czy wymienienie w podpunktach. Dzięki temu masz pewność, że klient zapozna się z tymi korzyściami, nawet jeśli nie poświęci czasu na przeczytanie całego tekstu, a jedynie przeskanuje go wzrokiem.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry