Data wpisu: 17.05.2025

Jak nawet tania strona internetowa skróci czas obsługi klienta?

Wciąż nie brakuje firm, dla których inwestycja we własną stronę internetową jest zbędnym wydatkiem. Wychodzą z założenia, że i tak pozyskują klientów bezpośrednio i „żaden Internet nie jest im do niczego potrzebny”. To zasadniczy błąd, wynikający z braku wiedzy na temat rzeczywistej przydatności strony. Służy ona nie tylko prezentacji oferty, ale też może realnie skrócić czas obsługi klienta. Ten cel uda się osiągnąć również przy pomocy prostej, taniej strony internetowej. W jaki sposób? Dowiesz się tego z naszego poradnika.

Odpowiedzi na powtarzające się pytania

Każdy, kto prowadzi firmę, zmaga się z tym samym problemem: ciągłym odpowiadaniem na wciąż te same pytania. Jeśli zajmuje Ci to mnóstwo czasu, bez przerwy odpisujesz na maile o podobnej treści i udzielasz takich samych informacji przez telefon, to uwierz, że potrzebujesz strony internetowej. Będzie ona pierwszym źródłem wiedzy dla klientów, którzy znajdą na niej odpowiedzi na swoje pytania i nie będą Cię już nimi zasypywać. To ogromne ułatwienie dla wszystkich pracowników odpowiedzialnych za bieżącą obsługę klienta.

Strona wstępnie „odfiltruje” klientów, którzy nie są Twoją grupą docelową

Nawet tania strona internetowa radykalnie ograniczy liczbę zapytań od osób, które i tak nigdy nie zostałyby Twoimi klientami. A bo za drogo, a bo szukają czegoś innego itd. Wystarczy, że umieścisz na stronie cennik usług i szczegółowe opisy składników oferty, aby pozbyć się męczących maili i telefonów, które tylko zabierają czas, a nic nigdy z nich nie wynika.

Strona ułatwia kontakt ze zdecydowanymi klientami

Stronę internetową warto traktować jak wirtualnego asystenta, który wstępnie przedstawia klientowi szczegóły oferty. Jeśli są dla niego satysfakcjonujące, to podejmie decyzję zakupową przed angażowaniem pracowników lub samego właściciela firmy. Skontaktuje się z prośbą o przygotowanie konkretnej oferty, co znacząco skraca cały proces sprzedaży.

Ułatwienie dla klientów lokalnych

Nie zapominamy o zupełnie podstawowej, prozaicznej funkcji strony internetowej, jaką jest przekazywanie danych kontaktowych i adresowych oraz wskazówek dojazdu. Jeśli dziś regularnie zdarza się, że dostajesz telefony w stylu: „Do której jesteście otwarci” albo „Jak do Was dojechać”, to wiesz, że potrzebujesz nawet prostej, taniej strony typu wizytówka. Szybko docenisz komfort jej posiadania.

Tania strona jako narzędzie sprzedaży bezpośredniej

Tak, niedrogie strony internetowe śmiało mogą pełnić funkcję narzędzia sprzedażowego. Wystarczy zadbać o precyzyjne opisy usług czy produktów, podanie cen i udostępnienie klientom możliwości złożenia zamówienia z poziomu strony, co jest dziś bardzo oczekiwane przez pokolenie osób wychowanych na Internecie i przyzwyczajonych do tego, że od dokonania zakupu dzieli ich kilka kliknięć w wyświetlacz telefonu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry