Data wpisu: 19.03.2022

Jakiej strony internetowej potrzebuje początkująca firma?

Na pewno nie masz wątpliwości, że jedną z pierwszych inwestycji w nowy biznes powinno być zlecenie zaprojektowania strony internetowej. Kluczowe pytanie brzmi jednak: jaka powinna być ta strona? Ładna? Nowoczesna? Informacyjna? Ta wyliczanka może trwać w nieskończoność, natomiast z doświadczenia wiemy, że początkująca firma zawsze potrzebuje strony internetowej spełniającej kilka podstawowych kryteriów. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Strona musi generować wartościowy ruch

Nie będzie to możliwe, jeśli zanadto skupimy się na warstwie graficznej i funkcjonalnej strony, zaniedbując jednocześnie kwestię treści. Strona internetowa dla początkującej firmy, niemającej jeszcze rozpoznawalnej marki, musi być wypełniona świetną, przydatną treścią, która ułatwi pozycjonowanie witryny w Google. Bez tego jakiekolwiek działania marketingowe podejmowane przez firmę będą mniej skuteczne, a wręcz z góry skazane na porażkę.

Strona musi być agregatorem zapytań od klientów

O stronie internetowej dla firmy warto myśleć tak, jak o punkcie obsługi klienta. Ktoś, kto na nią wchodzi, potencjalnie jest zainteresowany ofertą przedsiębiorstwa. Musimy ułatwić mu nawiązanie kontaktu w formie wysłania zapytania ofertowego – w tym celu niezbędny jest prosty formularz kontaktowy oraz przejrzysta zakładka kontaktowa.

Potrzebujesz witryny, która odciąży Cię w codziennych obowiązkach

Wielu przedsiębiorców w ogóle nie myśli w tych kategoriach o swojej firmowej stronie internetowej. Tymczasem dobrze zaprojektowana witryna rzeczywiście może oszczędzić Ci sporo pracy, chociażby na gruncie obsługi klienta. Jeśli opublikujemy na niej rozbudowaną treść, szczegółowe opisy usług i produktów, dział FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania, to znacząco wzrośnie prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci sami dowiedzą się tego, o co w normalnych warunkach musieliby pytać telefonicznie czy mailowo.

Początkująca firma musi być stronę o dobrym potencjale sprzedażowym

Ten potencjał można zwiększyć poprzez teksty sprzedażowe, przyciski call to action oraz – w przypadku firm sprzedających konkretne, mierzalne produkty i usługi – moduł sklepu internetowego. Jeśli oferujesz coś, co ma niezmienną specyfikację i zostało szczegółowo opisane na stronie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby udostępnić klientom możliwość zamawiania tego bezpośrednio z poziomu witryny. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu, który będziesz mógł poświęcić na budowanie marki przedsiębiorstwa, tworzenie nowych treści np. na blog firmowy czy rozwijanie oferty.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry