Data wpisu: 13.09.2016

Jak wyróżnić swoją stronę internetową na tle witryn konkurencji? 5 pomysłów

Konkurencja – jedno z najważniejszych słów, jakie padają z ust każdego przedsiębiorcy. To ona motywuje do działań, to ona rujnuje słupki sprzedaży, to ona bywa inspiracją, to o niej trzeba pamiętać planując jakikolwiek ruch. Konkurencja w każdej niemal branży jest bardzo silna. Coraz trudniej jest znaleźć cechy produktów, które mogłyby je od siebie odróżniać. Tym ważniejsze są przemyślane i kreatywne działania marketingowe. Zacznijmy od podstaw, czyli od strony internetowej. Jak wyróżnić ją na tle stron konkurencji, aby zdobyć przewagę w kontakcie z klientem? Oto 5 bardzo dobrych pomysłów.

  1. Język korzyści – zdecydowana większość stron Twojej konkurencji z pewnością jest wypełniona treściami ukazującymi cechy produktów. Masz tutaj wielkie pole do popisu i możesz szybko zwiększyć skuteczność sprzedażową swojej strony. Zamiast prezentować cechy produktów, zacznij ukazywać korzyści dla klientów. Co lepiej brzmi: „Odkurzacz ma dużą moc 2000W” czy: „Odkurzacz wciągnie kurz nawet spod meblościanki”?
  2. Nowatorskie rozwiązania – wszyscy dziś robią strony jednokolumnowe i na tym polu naprawdę trudno jest się wyróżnić. Wspólnie z grafikiem poszukajcie czegoś innego. Może atutem strony, paradoksalnie, nie będzie jej idealna przejrzystość i prostota, ale nagromadzenie dużej ilości treści i obszernych informacji o firmie? To może zadziałać w branży, której klienci oczekują transparentności od firm.
  3. Poradnik – dawanie czegoś za darmo zawsze jest świetnym sposobem na zwiększenie swojej atrakcyjności w sieci i nie tylko. Wykorzystaj to na stronie internetowej swojej firmy. Zamiast umieszczać na niej załącznik z instrukcją obsługi urządzenia w PDF (co za nuda!) nakręć film instruktażowy, w którym pokażesz, jak się dany przedmiot składa czy wykorzystuje. To na pewno wyróżni stronę na tle konkurencji.
  4. Blog firmowy – Twoja konkurencja nie korzysta z takiej formy komunikowania się z klientami? Wyznacz standardy! Prowadzenie bloga nie jest szczególnie czasochłonne, a świetnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, tym samym na wizerunek i rozpoznawalność firmy. Pamiętaj, że w każdej branży znajdzie się coś, o czym warto napisać.
  5. Wyjście do klienta – często słyszy się o tym, że strona internetowa nie może zastąpić bezpośredniego kontaktu z klientami. W pewnym sensie na pewno tak jest, ale mamy do dyspozycji narzędzia, dzięki którym możliwe jest znacznie skrócenie dystansu. Jeśli wiesz, że Twoi klienci mają wciąż te same pytania, zbierz je wszystkie i przygotuj obszerną zakładkę FAQ. To wyróżni stronę, przyciągnie na nią osoby z wyszukiwarki oraz przekona klientów, że Twoja firma jest prokonsumencka.

W większości są to tylko detale, nawet drobiazgi, dlatego wiele firm bagatelizuje ich wpływ na wzrost atrakcyjności strony. Ty nie popełnij tego błędu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry