Data wpisu: 24.11.2016

Kiedyś vs. Dziś, czyli kto nie potrzebował strony internetowej w 2000 roku, a teraz bez niej ma problem?

Czasy się zmieniają i wcale nie chodzi nam w tym przypadku o tekst jakiejś popularnej piosenki. Tempo zmian, jakie zaszły w naszym życiu w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jest ogromne, o czym najlepiej świadczy rozwój Internetu. Czy ktoś wyobraża sobie jeszcze życie bez dostępu do sieci? Raczej nie. W tym kontekście w naszej agencji pojawił się pomysł, aby stworzyć ranking biznesów, które w 2000 roku mogły spokojnie funkcjonować bez stron internetowych, a dziś jest to może nie niemożliwe, ale na pewno bardzo trudne.

Hydraulik

W 2000 roku przeciętny Polak hydraulika szukał w ogłoszeniach prasowych, ewentualnie dzwonił do rodziny i znajomych z prośbą o polecenie jakiegoś fachowca. Dziś wygląda to zupełnie inaczej. Przedstawiciele pokolenia X, a tym bardziej Y, nie czytają gazet, za to mają stały dostęp do Internetu i to właśnie w sieci będą szukać usług hydraulicznych. Co ważne – coraz częściej za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Trudno więc sobie wyobrazić hydraulika wchodzącego na rynek, który nie zainwestuje w estetyczną, informacyjną stronę internetową i nie zacznie jej, choć w podstawowym zakresie, pozycjonować. Jeśli tak robi, to skazuje się na utratę nawet kilkudziesięciu klientów miesięcznie.

Firma remontowa

Stereotypowy pan Kazek nikogo dziś nie przekona o swoich umiejętnościach, jeśli nie będzie mieć na to twardych dowodów. Młodzi ludzie dość się napatrzyli na męki swoich rodziców, którzy na skraju wyczerpania nerwowego wyrzucali kolejne nierzetelne ekipy. Dziś liczy się jakość, uczciwość i schludność, czyli cechy, które można w pewnym stopniu pokazać na stronie internetowej.

Młode pokolenie klientów szuka ekip remontowych właśnie w sieci – jeśli strona internetowa firmy jest zachęcająca (wypełniona zdjęciami zrealizowanych prac, tekstami dobrze opisującymi poszczególne specjalizacje, referencjami), to następuje etap weryfikacji np. na forach internetowych. Jeśli firma nie ma własnej strony, to dla gigantycznej rzeszy klientów po prostu nie istnieje.

Serwis samochodowy

Kolejny przykład na to, że w wielu branżach nie można już dziś opierać się tylko na poleceniach. Właściciele samochodów szukają rzetelnych warsztatów w swojej okolicy przede wszystkim w sieci, co powinno przekonać właściciela serwisu, że warto zainwestować nie tylko w stronę, ale też jej pozycjonowanie lokalne. Mało który kierowca ma czas, aby jeździć od warsztatu do warsztatu i weryfikować rzetelność wykonawcy, ceny i jakość wyposażenia. Od tego jest Internet.

Warsztaty, które kilkanaście lat temu świetnie funkcjonowały dzięki poleceniom czy reklamie outdoorowej, a później przespały rewolucję internetową, dziś mają spory problem, ponieważ w świadomości wielu potencjalnych klientów nie mają żadnej marki.

Takich przykładów jest oczywiście znacznie więcej, bo można wymienić restauracje, pizzerie, szkoły językowe, szkoły nauki jazdy, uczelnie, księgarnie i wiele, wiele innych biznesów. Wniosek zawsze będzie taki sam: świat idzie do przodu, klienci bardzo się na przestrzeni tych kilkunastu lat zmienili i nie wyobrażają sobie marnowania czasu na szukanie usługodawców w tradycyjny sposób. Szczególnie, że dziś „tradycyjnie” oznacza po prostu „w Internecie”.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry