Data wpisu: 14.09.2016

Czy możesz sobie pozwolić na brak strony internetowej? Tak, ale tylko w tych 3 przypadkach

Strona internetowa firmy jest podstawą działań marketingowych i wizerunkowych. To na nią w pierwszej kolejności trafiają klienci i to na niej szukają informacji o firmie. Wciąż jednak wielu przedsiębiorców – z oszczędności – nie decyduje się na zlecenie przygotowania witryny wierząc, że nie jest im ona do niczego potrzebna. W większości przypadków jest to błędne myślenie, choć są 3 sytuacje, gdy firma może sobie pozwolić na brak strony internetowej. Oto one.

Gdy sprzedajesz coś unikalnego

Jeśli udało Ci się wymyślić coś, na co nikt wcześniej nie wpadł, gratulujemy. Osiągniesz sukces bez dodatkowego wsparcia w postaci strony www. Wiemy jednak, że w dzisiejszych czasach taką sytuację trudno jest sobie nawet wyobrazić.

Jeśli jednak naprawdę sprzedajesz coś, czego w ofercie nie ma nikt inny, to i tak jakoś musisz o tym powiedzieć swoim klientom. Nie chcesz strony? Żaden problem. Postaw więc przynajmniej na artykuły sponsorowane czy prostego bloga. Ważne, aby wzmianki na temat tego produktu funkcjonowały w sieci. W przeciwnym razie nawet świetny, innowacyjny pomysł po prostu przepadnie.

Gdy masz bardzo silną markę

Jesteś managerem z Coca-Coli? W takim razie rzeczywiście nie musisz już interesować się kwestią uruchomienia strony internetowej. Takie globalne, rozpoznawalne na całym świecie marki zaliczamy do grona „samograjów”. Czego nie zrobią, klienci i tak kupią ich produkty.

Marka, która osiągnęła wysoki stopień rozpoznawalności i zaufania społecznego nie musi się niczym martwić. Nie jest jest potrzebna żadna nowa kampania reklamowa, nowa strona www czy inne zabiegi marketingowe. Pamiętaj jednak, że taka bezczynność nie może trwać wiecznie. Na rynek wchodzą wciąż nowi klienci, którzy niekoniecznie będą kojarzyć Twoją markę. Co wtedy? Nadrobisz stracony dystans?

Gdy jesteś zadowolony z obecnego stanu posiadania

Twoja firma dobrze funkcjonuje, ma grono stałych klientów, którzy zapewniają jej odpowiedni poziom dochodów. Nie chcesz dalszej ekspansji, bo nie masz czasu na obsługę kolejnych zleceń lub po prostu nie chce Ci się więcej pracować. Rozumiemy to. W takiej sytuacji rzeczywiście strona internetowa nie jest Ci potrzebna.

Pomyślałeś jednak, co się stanie, gdy klienci zaczną się wykruszać? Dasz radę zdobyć nowych? Bez strony internetowej będzie to bardzo trudne. W biznesie łatwo jest się potknąć, a to, czy szybko się podniesiesz, zależy od Twojego zaplecza promocyjnego.

Jak widzisz każda z tych sytuacji jest obarczona jakimś „ale”. Brak strony internetowej mocno ogranicza pole manewru w sytuacji, gdy firma nagle będzie potrzebować wsparcia marketingowego. Dlatego nawet w przypadku, gdy masz unikalny produkt, silną markę i jesteś zadowolony z obecnego poziomu sprzedaży, zainwestuj w firmową stronę www. To prędzej czy później się opłaci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry