Data wpisu: 16.09.2016

Szybka kampania reklamowa? 5 sprawdzonych pomysłów

W życiu, a tym bardziej w biznesie, nie wszystko można zaplanować. Zdarzają się sytuacje nieprzewidziane, nagłe potrzeby, wyjątkowe okazje czy olśnienia. W naszej agencji interaktywnej przekonujemy się o tym na co dzień. Bardzo często zgłaszają się do nas klienci, którzy potrzebują czegoś „na już”, a najlepiej „na wczoraj”. Na takie sytuacje mamy przygotowanych kilka klasycznych rozwiązań, które warto wykorzystać, jeśli konieczne jest zorganizowanie szybkiej kampanii reklamowej. Oto 5 sprawdzonych pomysłów.

  1. Ulotki – to pierwszy pomysł, jaki nasuwa się na myśl o przeprowadzeniu szybkiej kampanii reklamowej. Ulotki, jak to ulotki. Wciąż wieszczy się ich szybkie zniknięcie z rynku, tymczasem nic takiego nie następuje. Kampania z użyciem ulotek może być naprawdę skuteczna, pod warunkiem jednak, że same nośniki zostaną prawidłowo zaprojektowane oraz wydrukowane w dobrej jakości.
  2. Gadżety – czas ich przygotowania jest zależny od projektu, jednak standardowe gadżety w postaci długopisów, breloczków, pendrive'wów czy koszulek mogą być dostarczone do firmy już po kilku- czy kilkunastu dniach od zamówienia. Gadżety reklamowe mają dużą moc marketingową. Każdy je lubi, a najlepsze efekty przynosi idealne dopasowanie upominku do preferencji grupy docelowej.
  3. Artykuł sponsorowany – jego przygotowanie nie zajmie dobremu copywriterowi wiele czasu, a oczekiwane efekty promocyjne mogą być naprawdę świetne. W tym przypadku warunki są dwa: przede wszystkim trzeba mieć ciekawy, dobrze napisany artykuł, ale także dystrybuować go w odpowiednim miejscu. Idealnie sprawdzają się tutaj portale branżowe, które przyciągają czytelników o określonych preferencjach.
  4. Outdoor – szerokie zjawisko, które także wpisuje się w ideę „szybkiej” kampanii marketingowej. Co prawda zaprojektowanie nośnika zajmuje trochę czasu, ale już jego wydrukowanie i wyklejenie nie. Problem może tylko stanowić znalezienie billboardu czy innego miejsca, w którym można legalnie się reklamować. Nielegalnych działań nie polecamy.
  5. AdWords – uruchomienie kampanii trwa dosłownie chwilę. Więcej czasu zajmuje jej obmyślenie, ale tutaj warto polegać na specjalistach od linków sponsorowanych. W każdym razie jest to chyba najszybsze narzędzie reklamy. Kampanię AdWords można uruchomić w ciągu kilkudziesięciu minut, a efekty zauważyć już następnego dnia.

Każde z tych rozwiązań ma ogromną zaletę: przygotowanie materiałów i ewentualny druk nie zajmuje wiele czasu. Warto natomiast pamiętać, że bardziej zaawansowane narzędzia marketingowe nie mogą być zamawiane z dnia na dzień. Dobrym przykładem może być chociażby profesjonalna strona internetowa. Po pierwsze: nie da się jej wykonać na kolanie. Po drugie: efekt podjęcia takiej próby zawsze będzie kiepski.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry