Stare powiedzenie głosi, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Takie mądrości ludowe mają świetne odzwierciedlenie w biznesie. Jeśli ktoś zakłada firmę i wszystkim zajmuje się samodzielnie, to albo szybko się wypali, albo nigdy nie osiągnie wyższego poziomu rozwoju. Zatrzyma się – a to kiepska wizja dla biznesu. Dlatego na pewnym etapie warto skorzystać z pomocy innych, najlepiej fachowców. Dotyczy to także wsparcia marketingowego, które wcale nie musi być drogie, szczególnie w relacji do spodziewanych zysków. Dlaczego warto się na taką pomoc zdecydować? Oto 5 argumentów.
- Dużo niższe koszty – stworzenie działu marketingu w strukturach firmy pociąga za sobą olbrzymie, a co gorsza stałe koszty. Nawet zatrudnienie jednego fachowca nie rozwiąże problemu, bo prędzej czy później będzie on potrzebować wsparcia. Jeśli firma nie nieograniczonego budżetu na działania marketingowe, to inwestowanie we własny dział marketingu mija się z celem. Skorzystanie z outsourcingu tej usługi będzie po prostu tańsze.
- Doświadczenie doradcy – jeśli ktoś chce zająć się marketingiem obcej firmy za pieniądze, to musi być naprawdę pewien swoich umiejętności. Takie usługi oferują zwykle bardzo doświadczeni gracze, którzy przez wiele lat pracowali na różnych stanowiskach związanych z reklamą, biznesem i szkoleniami. Ich wiedza zwykle wielokrotnie przekracza to, co można wyczytać w Internecie. Firma nawiązująca współpracę z zewnętrznym działem marketingu może więc mieć niemal pewność, że opracowana kampania marketingowa okaże się skuteczna.
- Efekt – agencje zajmujące się obsługą marketingową firm z reguły oferują rozliczenie za efekt. Przygotowują koncepcję kampanii, zawierają w niej listę koniecznych do stworzenia narzędzi i wyceniają swoją usługę. Firma nie ryzykuje więc, że przeznaczy mnóstwo pieniędzy na coś hipotetycznego i wyimaginowanego, aby na końcu usłyszeć: „Sorry, nie udało się”.
- Kompleksowe wsparcie – profesjonalne agencje reklamowe, które oferują wsparcie marketingowe dla firm, zawsze dysponują bardzo dużymi zasobami ludzkimi i narzędziowymi. Firma może więc całkowicie oddać się pod opiekę agencji i zlecić jej wszystkie działania, które dotyczą sfery marketingu. Odpada wówczas konieczność szukania pojedynczych wykonawców do różnych projektów.
- Nadzór nad efektywnością kampanii – zewnętrzny dział marketingu zdejmuje z barków przedsiębiorcy ogromny ciężar, który stanowi analizowanie strategii reklamowej, dobieranie narzędzi do potrzeb grupy docelowej, zastanawianie się nad dostosowaniem narracji do gustów klientów itd. To wszystko zrobią specjaliści, oczywiście regularnie przygotowując raporty ze skuteczności swoich działań. Jest to ogromna wygoda, za którą warto zapłacić.
Zewnętrzne wsparcie marketingowe jest dobrym rozwiązaniem dla małych i średnich firm, których zwyczajnie nie stać na utrzymanie własnych działów promocji, a które nie chcą rezygnować z budowania rozpoznawalności swoich marek.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive