Data wpisu: 18.05.2018

Tego musisz żądać od profesjonalnej agencji reklamowej, która ma zaprojektować Twoją nową stronę www. Checklista

Współpraca z agencją reklamową może być zarówno świetną przygodą i bardzo pozytywnym doświadczeniem, jak i kompletną porażką. Wiele zależy tutaj oczywiście od wybrania odpowiedniego wykonawcy, ale także od tego, jakie wymagania od razu przed nim postawisz. Jeśli pozwolisz sobie „wejść na głowę” i nie wysuniesz żadnych konkretnych żądań (najlepiej spisanych w formie briefu czy umowy), to później trudno będzie Ci to wyegzekwować, a już szczególnie bez dodatkowej opłaty. Czego zatem musisz żądać od profesjonalnej agencji, której zamierzasz zlecić produkcję strony internetowej? Przeczytaj.

RWD

Jeśli agencja nie projektuje stron responsywnych, czyli dopasowanych do ekranów urządzeń mobilnych, to lepiej od razu podziękować jej za współpracę. Jest to podstawowa umiejętność, bez której nie ma mowy o produkcji profesjonalnej, nowoczesnej strony www. Oczywiście musisz dopytać, czy w ramach oferty Twoja witryna będzie RWD. Powinien to być standard.

Opiekun projektu

Nie może być tak, że Ty, jako klient, musisz kontaktować się z kilkoma osobami z agencji marketingowej i każdej z nich tłumaczyć swoje oczekiwania. Profesjonalna obsługa polega na oddelegowaniu opiekuna projektu, który zajmie się klientem i będzie pośrednikiem między nim a pracownikami agencji. Opiekun nie może też być przesadnie „twardogłowy” – musi posługiwać się zrozumiałym językiem i umieć wytłumaczyć klientowi nawet dość skomplikowane procesy.

Serwer i domena

Jako klient masz prawo zażądać, aby agencja zrealizowała usługę kompleksowo, czyli zapewniła Ci także wykupienie domeny i miejsca na serwerze. Jest to bardzo wygodne, a bywa też znacznie tańsze (agencje mają lepsze ceny u dostawców tych usług). Wykupienie domeny czy serwera nie jest żadną „łaską” ze strony agencji i powinno być standardowym elementem oferty.

Szkolenie z obsługi systemu CMS

Nie ma tutaj znaczenia, czy strona powstanie na darmowym czy autorskim CMS – agencja musi Ci zapewnić szkolenie z jego obsługi. Powinno to być zawarte w cenie. Zwykle wystarczy godzina szkolenia online, by każdy mógł bez trudu zarządzać treścią na swojej stronie, oczywiście w podstawowym zakresie.

Unikalny projekt

Oczywiście wiele tutaj zależy od ceny. Jeśli koszt wykonania strony internetowej jest bardzo niski, to nie możesz zażądać pełnej unikalności. Wówczas dopuszczalne jest wykorzystanie szablonu. Jednak jeśli płacisz za witrynę ciężkie pieniądze, to agencja ma obowiązek stworzyć unikalny layout i układ witryny, w 100% dopasowany do Twoich oczekiwań.

Żaden z tych elementów nie może być traktowany w kategoriach „luksusowego dodatku” do oferty. Profesjonalne agencje gwarantują je w standardzie, ponieważ tak się dziś projektuje strony internetowe. Dbaj o swoje interesy i dopilnuj, aby otrzymać pełnowartościowy produkt, adekwatny do ustalonej ceny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry