Strona internetowa to wizytówka firmy w sieci. Ten oczywisty fakt powinien być wystarczającym powodem, aby przedsiębiorcy zaczęli poważnie traktować własne witryny – zarówno na etapie ich projektowania, jak i późniejszego zarządzania treścią. Tymczasem na ogromnej liczbie stron firmowych czai się pełno wstydliwych błędów, które od razu podważają wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach potencjalnego klienta. Kilkoma przykładami dzielimy się w naszym poradniku.
Tego typu błędy są na porządku dziennym. Co gorsza, wielu przedsiębiorców nie ma świadomości, że prezentują swoją ofertę poprzez teksty napisane w sposób niepoprawny, nieatrakcyjny i niezgodny z zasadami języka polskiego – to najczęściej efekt samodzielnego tworzenia treści, bez pomocy zawodowego copywritera.
Takie kwiatki również się zdarzają, choć zakrawają na absurd. Trudno jest sobie wyobrazić sklep stacjonarny, który na witrynie ogłasza, że ma w ofercie np. buty, choć faktycznie sprzedaje torebki damskie. Tymczasem na stronach firmowych nie jest to niestety nic nadzwyczajnego.
Przedsiębiorcy często zapominają o uaktualnieniu swojej oferty na stronie internetowej lub nie robią tego z premedytacją, aby przyciągnąć więcej klientów. Takie działanie jest nieuczciwe i podważa zaufanie do marki firmy.
Ten problem najczęściej dotyczy firmowych stron internetowych, które zostały zaprojektowane lata temu i od tamtej pory nikt się nimi nie interesował. Jeśli przedsiębiorca nie ma świadomości, że witryna to jego podstawowy kanał komunikacji z klientami pozyskiwanymi online, to bagatelizuje potrzebę uaktualniania informacji. Można sobie łatwo wyobrazić irytację potencjalnego klienta, który dzwoni pod numer wskazany na stronie i nie jest w stanie połączyć się z pracownikiem firmy.
Formularz kontaktowy to wygodne rozwiązanie tak dla firmy, jak i jej potencjalnych klientów, którzy mogą w ten sposób szybko wysłać zapytanie. Gorzej, gdy formularz po prostu nie działa, na przykład z powodu jakiegoś błędu programistycznego (brak możliwości wysłania formularza, niedziałająca funkcja pisania w polach do wypełnienia itd.).
Trudno oczekiwać, aby klient miał na tyle cierpliwości, by męczyć się z formularzem. Po prostu opuści stronę firmy, do której stracił zaufanie – i to z tak błahego powodu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.