Masz profesjonalną stronę, za którą zapłaciłeś masę pieniędzy i cieszysz się, że to prawdziwa wizytówka na miarę ambicji Twojego biznesu. A kiedy po raz ostatni na nią zaglądałeś? Trudne pytanie, prawda? Z naszego doświadczenia wynika, że właściciele stron bardzo rzadko sprawdzają, czy z ich witrynami jest wszystko w porządku. Liczą na to, że w razie jakiegoś problemu zostaną zaalarmowani przez administratora. To duży błąd. Strony trzeba regularnie doglądać, a raz na jakiś czas zrobić na niej porządki.
To zmora wielu firmowych stron internetowych, którymi nikt się nie interesuje. Postaw się w sytuacji klienta. Wchodzi na Twoją witrynę i widzi na niej dział z aktualnościami. Problem w tym, że ostania „aktualność” została dodana 2 lata wcześniej. Przyznasz, że wygląda to mało profesjonalnie.
Jeśli już decydujesz się na stworzenie działu z aktualnościami, to musisz pilnować, aby regularnie pojawiały się w nim jakieś wiadomości. Te stare, kompletnie nieaktualne, trzeba natomiast usuwać. Nie masz na to czasu? W takim razie zrezygnuj z aktualności.
Kolejny kwiatek, który powtarza się notorycznie. Nastała moda na blogowanie i coraz więcej firm chce mieć takie narzędzie do dzielenia się wiedzą i nawiązywania relacji z klientami. Świetnie, ale trzeba pamiętać o jednym: blog musi być regularnie aktualizowany. Jeśli klient wejdzie na stronę, kliknie w zakładkę z blogiem i zobaczy, że ostatni wpis powstał ponad rok temu, co albo uzna, że firma już nie istnieje, albo ma głęboko w nosie czytelników. Obie opcje są wizerunkową wtopą.
Pamiętaj
Jeśli nie możesz zagwarantować regularnego tworzenia wpisów na blog firmowy, nie uruchamiaj go lub zleć jego prowadzenie profesjonalnej agencji copywriterskiej/content marketingowej.
Ogłoszenia o pracę
Jeśli szukasz pracowników poprzez swoją stronę internetową, to regularnie sprawdzaj, czy zamieszczone ogłoszenia są jeszcze aktualne. Nie marnuj czasu swojego i osób, które ewentualnie chciałyby przesłać CV.
To chyba zupełnie oczywiste, że dane kontaktowe muszą być na bieżąco aktualizowane. Jeśli np. zapomniałeś zmienić na stronie numer telefonu, to cóż – nie wróżymy Ci wielkiego sukcesu w biznesie. Pamiętaj jednak również o drobiazgach, takich jak chociażby nazwiska poszczególnych pracowników i ich adresy mailowe. Jeśli od czasu stworzenia strony kadra się zmieniła, trzeba to koniecznie zaktualizować.
Na deser zostawiliśmy sobie to, co w zasadzie jest najważniejsze. Wiele firm zmienia swoje oferty, dodaje nowe usługi i produkty, a rezygnuje z innych. Każda taka zmiana musi zostać odnotowana na stronie. Nie wprowadzaj klientów w błąd.
Jeśli Jan Kowalski przeczyta na stronie, że można u Ciebie kupić trampki, a Ty sprzedajesz już tylko mokasyny, to klient poczuje się oszukany. Nie możesz przewidzieć jego reakcji – może narobić negatywnego hałasu w mediach społecznościowych czy na forach internetowych.
Robienie porządków na stronie internetowej to obowiązek administratora witryny, a jeśli go nie masz, to sam musisz wziąć tę procedurę na siebie. Niechlujność jest bardzo złą cechą, nawet w pozornie chaotycznym Internecie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.