Data wpisu: 27.02.2024

Narzędzia AI w projektowaniu grafiki: tak czy nie?

Stosowanie narzędzi sztucznej inteligencji w procesie projektowania grafiki reklamowej powoli staje się standardem. Jedne agencje reklamowe otwarcie się do tego przyznają, inne robią to po cichu, jeszcze inne ambitnie próbują iść pod prąd i wszelkimi sposobami bronią się przed wdrożeniem AI. Faktem jest natomiast, że od tego nie uciekniemy, ponieważ sztuczna inteligencja bardzo ułatwia i przyspiesza pracę nad projektami graficznymi. Ważne jest, aby korzystać z niej z głową i bez szkody dla klienta.

Korzyści z wykorzystania AI w projektowaniu grafiki reklamowej

Sztuczna inteligencja przede wszystkim umożliwia automatyzację procesów projektowych. Imponująco prezentują się jej możliwości w zakresie analizowania danych dotyczące preferencji odbiorców, dzięki czemu graficy mogą tworzyć jeszcze bardziej angażujące i spersonalizowane reklamy skierowane stricte do konkretnej grupy docelowej.

AI może pomóc w optymalizacji projektów. Wiedząc, że dany projekt jest obliczony na np. zwiększenie konwersji, wywołanie konkretnej reakcji u odbiorcy czy po prostu zwiększenie świadomości marki, możemy skorzystać z pomocy sztucznej inteligencji na etapie dopracowywania projektu i weryfikowania go pod kątem realizacji konkretnych celów.

Sztuczna inteligencja może również analizować obecne trendy w designie, dostarczając wskazówek na temat tego, co jest aktualnie popularne i jakie elementy mogą przyciągnąć uwagę odbiorców.

Czy są jakieś zagrożenia?

To truizm, ale warto podkreślić, że narzędzia sztucznej inteligencji są dalekie od ideału. Przewidujemy, że w perspektywie kilku czy nawet kilkunastu lat nie będą one pracować samodzielnie, wymagając stałego nadzoru ze strony człowieka. Wzrośnie więc rola specjalistów z zakresu obsługi narzędzi AI i prawdopodobnie w tym kierunku rozwinie się zawód grafika komputerowego.

Obecnie na liście największych zagrożeń ze strony AI w projektowaniu grafiki reklamowej można umieścić:

  • Wciąż kontrowersyjną estetykę projektów;
  • Ryzyko naruszania praw autorskich;
  • Ryzyko braku spójności między różnymi projektami, co będzie mieć negatywny wpływ na komunikację marki;
  • Wtórność projektów, a tym samym brak unikalności wizerunku marki.

Z pełną odpowiedzialnością możemy napisać, że nie ma obecnie przestrzeni do 100% zaufania narzędziom AI w procesie projektowania grafiki reklamowej. Byłoby to wręcz nieetyczne w stosunku do klientów agencji marketingowych. Wspieranie się sztuczną inteligencją na etapie np. researchu i inspiracji nie jest niczym złym, natomiast żaden profesjonalista nie powinien się całkowicie wyręczać AI w pracy nad projektem zleconym przez klienta.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry