Data wpisu: 23.02.2023

Wyjść poza schemat. Dlaczego warto postawić na nieoczywiste logo marki?

Jeśli masz firmę hydrauliczną i postanowisz zlecić zaprojektowanie jej logo, to możemy się założyć, że w minimum 8 na 10 przypadków agencja/freelancer sięgnie po motyw klucza, kropli wody, grzejnika etc. To taki standard, czyli projektowa rutyna. Problem w tym, że są setki firm hydraulicznych mających logo wykorzystujące podobny schemat, dlatego będzie Ci się bardzo trudno wyróżnić na rynku właśnie w oparciu o znak marki. Jak to zmienić? Trzeba postawić na coś nieoczywistego, z czym niestety wielu klientów ma problem. Dlaczego warto się przełamać i dać agencji interaktywnej pole do popisu? Sprawdź te argumenty.

Nieoczywisty znak firmowy jest łatwy do zapamiętania

Jeśli chcesz mieć logo, które ułatwi Twoim klientom zapamiętanie marki i np. polecanie jej znajomym, to potrzebujesz czegoś niesztampowego. Schematyczne rozwiązania może i dobrze wyglądają na ekranie komputera, gdy akceptujesz projekt przesłany przez agencję, ale co dalej?

Czy takie logo rzeczywiście cokolwiek Ci daje? Czy postronna osoba będzie w stanie od razu zapamiętać ten znak i w przyszłości przypisać go właśnie do Twojej marki? Spróbuj sobie uczciwie odpowiedzieć na te pytania, zanim z góry odrzucisz kreatywną propozycję studia graficznego.

Dodatkowy element, z którym będzie kojarzona Twoja marka

Wyraziste logo, które wykracza poza stosowany w danej branży schemat, z miejsca staje się prawdziwym znakiem rozpoznawczym marki. Wielu przedsiębiorców niestety nie rozumie, że bezpieczne, ładne, schematyczne logo właściwie nic im nie daje – stanowi właściwie tylko uzupełnienie wizytówki, strony www czy papieru firmowego.

Logo musi być tym elementem, z którym klienci będą kojarzyć markę. To dlatego Nike nie ma w swoim znaku buta sportowego, a Apple sięgnęło po symbol nadgryzionego jabłka, który przecież w żaden czytelny sposób nie wiąże się z elektroniką użytkową.

Dzięki logu spoza schematu klienci łatwiej znajdą Twoją firmę

Trzymając się przykładu z firmą hydrauliczną załóżmy, że agencja zaproponuje logo z motywem człowieka siedzącego na toalecie. Kontrowersyjne, prawda? Jesteśmy pewni, że w pierwszym odruchu nie zaakceptowałbyś takiej propozycji, bo jest niepoważna. Czy aby na pewno?

Spójrz: takie wyraziste logo przyniesie bardzo konkretną korzyść dla Twojej firmy. Wyobraź sobie, że ktoś szuka sprawdzonego hydraulika na Facebooku. Nikt oczywiście nie pamięta nazw firm, z których usług korzystał, nie wspominając już o numerze telefonu do właściciela. Nagle jednak pada propozycja: „poszukaj tej firmy z kibelkiem w logo”. W ten sposób odszukają Cię nowi klienci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry